Новини з 1996 року

Зображення еротичних частин жіночого тіла в рекламі пропонують заборонити

Ксенія Омельченко 10 липня 2018 11:15 238 0

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект, який забороняє розповсюдження й виготовлення реклами із зображенням еротичних частин жіночого тіла задля привернення уваги чоловіків.

Проект Закону “Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації” № 8558 від 05.07.2018 покликаний сприяти протистоянню випадкам дискримінації. Саме так вказано в Пояснювальній записці до законопроекту.

Крім того, зазначається, що в Україні є рекламна продукція, що порушує законодавство про рекламу в частині використання зображення та ствердження, які є дискримінаційними. Це підтверджується висновками експертів Експертної ради з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі, яка створена й діє при Міністерстві соціальної політики України з 2011 року.

Зображення еротичних частин жіночого тіла задля привернення уваги чоловіків насправді принижують гідність жінки. 

Це називається уречевленням – жіноче тіло демонструється як частина рекламованого товару, ототожнення жінки/чоловіка з товаром, і ось таке жіноче/чоловіче зображення в товарному ряду призводить до того, що саме тіло та сексуальність сприймається як товар.

Однак подібні методи принижують  не лише жінку, а й чоловіка, до якого творці реклами ставляться як до людини, що керується тваринними інстинктами.

Зокрема, реклама не може містити зображення жінки/чоловіка в якості прикраси та натякати на сексуальність людини, що ніяк не пов’язані з товаром, який рекламують, і тим більше не мають прямих асоціацій з придбанням такого товару.

Загалом жінку не обов’язково роздягати, щоб принизити її, – у рекламі є й інші прояви сексизму. Зокрема, стереотипне зображення жінок переважно в традиційних ролях і статусах також є різновидом сексизму. Найчастіше це роль домогосподарки, коли глядачу нав’язується стереотип, що головна робота жінки – це прибирання будинку чи приготування їжі.

Тож законопроектом пропонується надати визначення «дискримінаційної» реклами, збільшити розміри штрафів за повторне вчинення порушення законодавства про рекламу.

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись