Новини з 1996 року

Завтра ПАТ «Укртатнафта» наведе переполох в Україні. Виступають за квоти, обмеження й подорожчання?

Олександр Курилов 17 квітня 2018 16:18 699 0

В Україні завтра цікава подія. Її зміст – засідання уряду, на якому Кабмін розглядатиме питання  найбільшого виробника пального в Україні -  ПАТ «Укртатнафта».

Головне в цьому питанні одне – керівники Кременчуцького НПЗ вимагають від уряду розслідування через «критичне зростання імпорту нафтопродуктів».

Таке розслідування потрібне, аби ввести квоти на імпорт нафтопродуктів і це квотування пропонується адміністрацією «Укртатнафти» ввести не після розслідування критичного зростання імпорту, але на увесь час проведення такого розслідування.

І 18 квітня це питання уряд розгляне. Так само розгляне питання, аби визначити Кременчуцький  НПЗ виробником 50-ти відсотків пального в Україні.

Це Твіттер сьогодні, де імпортери пального в Україну виступають категорично проти такого квотування, бо наступним після нього йде подорожчання цін на пальне.

І таке подорожчання, бо квотами торгуватимуть просто в урядових кабінетах, настане дуже швидко.

Однак спочатку буде суцільна монополія Кременчуцького ПАТ «Укртатнафта», й  це геть погано.

На сайті «Укртатнафти» оприлюднено пояснення, чому вони виступають за обмеження постачання нафтопродуктів з Білорусі, з того ж Мозирського НПЗ.

«Нафтопродукти,  вироблені з російської нафти на НПЗ РФ і РБ, займають монопольне становище на внутрішньому ринку, що загрожує передусім стабільності внутрішнього ринку й національним інтересам України.

Запропоновані національними виробниками заходи щодо імпорту стосуються насамперед диверсифікації поставок, коли за рахунок квот виробники будь-якої країни мають право займати лише 30% внутрішнього ринку від кожної країни-імпортера. Саме це й передбачено Енергетичною стратегією України, що була затверджена Кабінетом Міністрів України в минулому році. І один з основних пріоритетів цієї стратегії - забезпечення щонайменше 50% потреб внутрішнього ринку в нафтопродуктах екологічного класу не нижче Євро 5 українського виробництва.

Міф про дефіцит на внутрішньому ринку не витримує ніякої критики, оскільки наповнюваність ринку буде забезпечено за рахунок збільшення завантаження Кременчуцького НПЗ з 2,5 до 7 млн. тонн на рік (завдяки переробці азербайджанської нафти), Шебелинського ГПЗ, збільшення морських перевалок через Одесу, Чорноморськ, Миколаїв, Херсон, а також збільшення прямих поставок нафтопродуктів з країн Євросоюзу (Польщі, Литви, Угорщини, Словаччини, Румунії).

Конкуренція саме з такими імпортерами, а не з постачальниками нафтопродуктів, вироблених з нафти, яка поставлена з країни-агресора, забезпечить стабільність цін. А збільшення завантаження вітчизняних НПЗ зменшить собівартість бензину та дизпалива, які вони виробляють, – саме це й буде економічною передумовою для зниження цін на них», - пояснюють кременчуцькі нафтопереробники.

Далі ж про таке. Якщо кременчуцькі нафтопереробники обіцяють щорічну переробку  7 мільйонів тонн нафти з Азербайджану й подальше здешевлення пального, то чому це не зроблено ще вчора, аби протидіяти імпортерам?

І що заважало таке зробити – виставити на ринок і наповнити автозаправки  дешевим бензином та недорогим дизельним пальним?  

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись