Закон про захист боржників від дій колекторів підписано. Що зміниться і чи зміниться взагалі?

Сьогодні, 7 квітня, Президент України Володимир Зеленський підписав закон, який має захистити боржників під час взаємодії з колекторськими компаніями, які дозволяють собі перегинати палку, виходячи за межі своїх повноважень.
Переслідування, шантаж родичів і терор сусідів та знайомих - це нинішні методи роботи колекторських компаній, з якими боротися вдається не всім громадянам, що потрапили в кредитно-процентні пастки.
Й ось сьогодні, підписом президента, було прийнято законопроєкт, який забороняє те, що багато часу дозволяли собі так звані кридитно-колекторські спілки - погрози, неетичну поведінку, розповсюдження порноколажів, кількагодинний автододзвін, взаємодія з третіми особами без згоди боржника тощо.
Вимоги до поведінки колекторів
Згідно з документом, встановлюється захист прав боржників за кредитами. Банки будуть зобов’язані повідомляти позичальників про залучення колекторських компаній, а останні мають дотримуватись правил етичної поведінки.
Закон забороняє колекторам вдаватися до шантажу, погрожувати, вводити в оману про розмір боргу, наслідки невиконання договору, телефонувати вночі та приховувати номер. Без згоди не можна телефонувати більш ніж двічі протягом доби, а також звертатися до родичів чи роботодавця боржника.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що кременчужанам слід врахувати, беручи «швидкий кредит», і як захистити права споживачів?
Гроші, які пахнуть страхом, або Як колектори МФО тероризують кременчужан. Методи впливу
Про порушення цих правил можна повідомити банку-позичальнику або Національному банку. За неетичну поведінку колекторську компанію можуть оштрафувати від 51 до 102 тис. грн або навіть виключити з Реєстру колекторських компаній. Два порушення призводять до дострокового розриву договору між колекторською компанією і банком.
У НБУ закликають українців повідомляти про зловживання колекторів, навіть якщо це не їхній кредит: «Якщо кредит ніяк вас не стосується, варто пояснити ситуацію і попросити припинити дзвінки. Якщо вам продовжують дзвонити по кредиту, який вас не стосується, зверніться з письмовою скаргою до керівництва колекторської компанії, а також в контакт-центр НБУ за телефоном 0 800 505 240. Також варто звернутися до Уповноваженого ВРУ з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства «Про захист персональних даних»».
Експерти розраховують, що врегулювання діяльності колекторів полегшить їх притягнення до відповідальності в разі порушень. Водночас наголошують, що закон не є панацеєю, і дуже важливо забезпечити виконання законодавчих норм.
Документ набуде чинності через три місяці після опублікування його в офіційній газеті Верховної Ради "Голос України".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому МФО рідко подають на боржників у суд і чому це роблять колектори? Приклад кременчужанина

Коментарі
Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись