Новини з 1996 року

За чий рахунок банкет, або чому ПАТ «КВБЗ» не щастить з всеукраїнськими ініціативами?

Олександр Курилов 13 вересня 2020 17:11 1250 0

Цього року якщо комусь з кременчуцьких підприємств не щастить, то таких у нас три.

Перше – це ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод»», який бізнес-група з відомою назвою «За майбутнє» взагалі закрила з квітня 2020 року.

Причина закриття проста – криза вагонобудування, за якої нове виробництво комплектуючих для складання вантажних вагонів буде нерентабельним.

Другий кременчуцький критичний завод – це ПАТ «АвтоКрАЗ», який теж перебуває в кризі.

Й цікаво, що будь-які спроби на підприємстві хоч кудись вилізти, аби дихнути, все тими ж чиновниками з партії, в якій нині перебуває і наш мер Малецький, жорстко присікаються.

І це ми бачимо з результатів тендерів та закупок, в тім числі й нашого виконкому.

А третє підприємство, керівник якого Володимир Приходько буквально тягне виробництво за вуха, аби вийти за обсягами хоча б на минулорічний рівень, – це Крюківський вагонобудівний завод.

І це навіть при тому, що керівник ПАТ «КВБЗ» обзавівся небаченою підтримкою в парламенті слуг народу.

Ще вчора Володимир Приходько, відомий кременчуцький директор, згенерував ідею про локалізацію виробництва, аби Україна не втратила зовсім свою застарілу та неоновлену промисловість, але  закордонні конкуренти втратили трохи своїх переваг.

А нині  - його другий проект.

Такий спочатку теж всі прийняли на ура, але далі розпочалося вставляння дрючків у вагонні колеса.

А за цим другим згенерованим проектом – уряд мав прийняти рішення про скорочення терміну використання вантажних вагонів.

Далі - масове списання вантажних вагонів та піввагонів і виробництво нових замість тих, які визнано старими.

Втім й ця кременчуцька ініціатива, завдяки якій виробництво вантажних вагонів мало б зрости одразу вчетверо, викликала море критики.

Й можна сказати, чим все це завершиться.

У разі локалізації закон, ініційований ПАТ «КВБЗ», буде прийнятий частково.

Найбільш імовірно, що  кредитні європейські кошти, за які у нас відбувається практично все, під цей закон не підпадуть, бо європейські кредити, а там свої правила.

Натомість закон стосуватиметься бюджетних коштів, за які у нас залізницю та рухомий склад не оновлюють.

Гірше, що і з другою ініціативою – майже те ж саме.

Але якщо першого разу протестували європейські банкіри, то цього разу проти крюківських ініціатив протестують вже українські металурги.

Повідомлення «Цензор нет» - асоціація «Укрметалургпром» направила листа Прем’єру Денису Шмигалю, в якому вимагають поправити майбутнє рішення Мінінфраструктури про скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів.

Зокрема, не чіпати  вагони з терміном експлуатації в  33 роки (півтора нормативних терміни експлуатації).

Інакше доведеться в перший рік списати 12,5 тисяч вантажних вагонів, далі почнеться їх дефіцит і подорожчають самі перевезення.

Звідси і металургійні поправки до крюківської ініціативи – списувати вагони, вік яких понад 36 років.

І в такому разі мова піде приблизно про  5 тисяч таких в перший рік, які поріжуть на метал, а замість списаних зроблять нові.

Інше, що пропонують металурги, – збільшити термін експлуатації всіх інших вагонів, включно з цистернами,  до 45 років, тобто звести починання із заміною вагонів до мінімуму.

Але що в такому випадку, якщо їх ініціативу зводять нанівець, робити кременчуцьким вагонобудівникам?

Є й інше – українські металурги не просто так написали  свого листа, після якого перше питання – а хто взагалі буде платити за цю ініціативу зі списанням вантажних вагонів, яка стане основою урядового рішення?

А друге запитання - чи піде мова про використання в цій справі  бюджетних коштів, зокрема податків з фізичних осіб та ПДВ, за які в Україні й так роблять все, за винятком поки що будівництва нових вантажних вагонів приватному бізнесу.

Нині ж, здається, саме це Україні, тобто нам всім і пропонують. Однак наскільки це правильно?

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Подорож у минуле Кременчука: яким було наше місто на початку цього тисячоліття? ФОТО 264 0
Зі смолоскипами та з Україною в серці: у Кременчуці відбувся святковий автопробіг. ФОТОрепортаж 625 0
Кременчужанам нагадали про подвиг ветеранів, які боролися за наше місто проти нацистів. ФОТОрепортаж 1366 0