Новини з 1996 року

За 3$ на годину ніхто працювати не хоче, або Чому нового мосту через Дніпро в Кременчуці не буде

Валерія Макряшина 29 жовтня 2020 12:05 1499 0

Як і передбачалося, ідея побудувати новий міст у Кременчуці через річку Дніпро залишиться лише згадкою про агітаційний період на місцевих виборах 2020 року. 

План залишиться на папері ще довго й справа тут не тільки в грошах, яких по суті немає, а й у тому, що єдині, хто цей міст може побудувати - це китайці, але вони за цей об'єкт не візьмуться ніколи. 

На це є кілька причин. Усі вони озвучені на сайті публічних закупівель Prozorro, де оприлюднений і сам тендер на роботи з будівництва автодороги Н-08 Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя (через Кременчук)-Маріуполь на ділянці обходу Кременчука з новим шляхопроводом через річку Дніпро. Роботи, нагадаємо, оцінені в 12 млд 520 млн 200 тис. гривень. 

 

Читайте також: Передвиборчі обіцянки-цяцянки. Тема нового Крюківського мосту через Дніпро зникає ще на 4 роки

 

У вимогах до замовника, яким є Служба автомобільних доріг Полтавської області, було оприлюднено розгорнутий лист із поясненнями, чому одній із найбільших підрядників у світі — компанії з Китаю і даром не потрібне кременчуцьке замовлення. 

"Дорогий клієнт.

Згідно з українським законодавством, компанії-резиденти та нерезиденти беруть участь у тендерах на рівних умовах. У нас є один з найбільших підрядників у світі, державна компанія Китаю, яка може виконати цей проект. Вони можуть.

Якщо вони побудували Великий міст Данян-Куншань (165 км), міст через Дніпро повинен бути для них арахісом. Але ми повинні їх мотивувати.

У вас хороший бюджет на це будівництво (але, до речі, нижчий, ніж у Запоріжжі).

Але для них це не «яблуко, яке вони відчайдушно хочуть вкусити».

Вони мають без нас майже 100 мільярдів доларів щорічного доходу (більше реального ВВП всієї України). Також китайці тепер вагаються приїхати в Україну через пандемію", - йдеться в листі, який наведено перекладом з китайської.

Отже, запросити китайців, очевидно, буде нелегко. Автор листа, вивчивши технічні вимоги замовника,  виявив ряд так званих недоліків даного тендера, який більш за все створювали нашвидкуруч. 

Перше - це встановлення смішних і не європейських обмежень на погодинну оплату праці в розмірі 3 долари за годину.  

"За такі гроші, можливо, працюватиме український робітник. Але якість також очікується за 3 долари. Така форма виключає конкуренцію з нерезидентами (суперечить закону), оскільки жоден іноземний кваліфікований будівельник не буде працювати за такі гроші", - припускає автор і додає, що навіть африканський не спрацює.

За його словами, нині китайський будівельник заробляє вдома щонайменше 2 000 доларів США на місяць. За кордоном - з коефіцієнтом 1,5 або 2, залежно від країни та умов.

"Якщо ви щойно розрахували це до останнього цента - спробуйте виконати це,  пропонує автор замовнику. — Ви можете найняти 100 000 робітників тощо.

Але якщо ми переконаємо китайців взяти цей проект, ми не будемо диктувати їм, що і як робити. Я сподіваюся, що вони направлять 100-150 робітників і будуватимуть протягом року замість запланованих 4 років (або вони повинні побудувати Великий міст Даньян-Куншань протягом 200 років...)".

Продовження тексту листа з пропозиціями замовнику надаємо без змін: 

"2. Ви також використовуєте готовий проект та розрахунки до останнього цвяха. Не повинно бути завданням замовника диктувати підряднику, скільки людських годин він витратить і скільки він заплатить робітникам. Ви впевнені, що ваша пропозиція є найкращим рішенням? Ця компанія має найбільший у світі досвід будівництва мостів. На якому проекті заснований ваш проект будівництва? Я цілком впевнений, що на старовинному проекті радянського мосту, зробленому в той час, коли інженери обчислювали логарифмічні лінійки... Такі проекти зазвичай беруться інститутами з архівів, трохи "зачісуються" і демонструються як нові і, більше того, як догма.

Ті китайці, як правило, роблять EPC (Інжиніринг + Проект + Будівництво), проект під ключ. У цьому випадку оптимальним буде надання Технічних завдань та Технічних вимог до будівництва з чіткими вимогами до якості, гарантії тощо.

Замовник також повинен надати геологічні та метеорологічні дані, земельні ділянки, необхідні дозволи і все. І оголосить стартовий бюджет тендера. І критеріями повинна бути не 100% ціна, а також якість. Якщо будувати мости за найнижчими цінами... краще продовжувати користуватися старим мостом, побудованим за часів монархії. Він залишиться довше.

 


Якщо китайці ставляться до вашого бюджету як до дієвого для ваших вимог та реалістичного для належної якості будівництва, вони можуть взяти участь у торгах.


 

Звичайно, якщо в них для цього є «вікно» у своєму робочому графіку. Якщо вони виграють тендер, ніхто не повинен диктувати їм, що робити і куди вставляти кожен болт. І який болт використовувати. Вони знатимуть це краще, ніж ваші інженери, і нестимуть повну відповідальність за свою роботу. І абсолютно не слід очікувати корупції. Нуль. Ви розумієте, що я маю на увазі. Ви знаєте, які "руки" в Китаї ріжуть за корупцію...

Альтернатива? Подивіться, як довго триває будівництво мосту в Києві. Про Запоріжжя - ми побачимо, коли це буде закінчено і скільки коштуватиме в кінці.

Якщо вищевказане працює, будь ласка, дайте мені знати. З повагою!" 

Але вимога щось змінити в тендерній документації замовником була відхилена. Це вкотре довело несерйозність даного тендера взагалі. 

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

У Кременчуці відомий художник представив одразу 160 робіт: від смаколиків до філософії. ФОТОрепортаж 117 0
Кременчук став містом, в якому Україна та Казахстан міцно закріпили свої відносини. ФОТОрепортаж 532 0
Яким ти був, Кременчук? Фотографії старого міста, якого ми не знали. ФОТО 665 0