Новини з 1996 року

Вільна зона або локалізація – що пропонують Кременчуку на КВБЗ, Укртатнафті та в Пенсійному фонді

Олександр Курилов 29 червня 2020 10:15 856 0

Пенсійний фонд Полтавщини хоче у Кременчуці  вільну економічну зону

Три роки тому, у Кременчуці, місцеві чиновники обіцяли всім створити на Молодіжному індустріальний парк «Центральний».

В цьому індустріальному парку, в який з міського бюджету вклали купу грошей – не менше півмільйона гривень, за підтримки міського голови Малецького, який це рішення лобіював на сесії міськради, вже мало б бути велике виробництво.

Однак нічого такого немає, як і грошей які було вкладено – теж немає.

Тепер же – нова пропозиція  з індустріалізації Кременчука.

Минулого тижня, під час перебування у Кременчуці, про створення вільної економічної зони заявив керівник Пенсійного фонду Полтавщини Володимир Тараторін.

За його словами, нинішня пропозиція відрізняється від тієї, що вже була.

Нове – цього разу в спеціальну економічну зону можна включати окремі підприємства нашого міста й мова в такому випадку піде про нульове оподаткування під час ввезення імпортного обладнання.

Цікаво, що саму ідею пропонують втілити у нашому місті, але не в Полтаві.

Що буде в підсумку від такої пропозиції, яку у Кременчуці рекламували гості – відповідь на це запитання є.

В нашому кременчуцькому прикладі – нічого з цього не буде, окрім звичної крадіжки грошей з бюджету.

Єдине пояснення такої ініціативи – вибори. У нас на вибори традиційно говорять про новий міст через Дніпро до якого тепер додасться нова економічна зона.

Усе це – під гаслом «Робимо Кременчук кращим». Насправді - робимо життя у місті гіршим

ПАТ «КВБЗ» вимагає преференцій, тобто локалізації

Натомість адміністрація ПАТ «КВБЗ» пропонує інший варіант виходу з економічної кризи й головний зміст такого - в локалізації виробництва промислової продукції в Україні.

Й мова про те, аби можна було задіяти економіку України, а для цього змінити правила тендерів, які мають бути однаковими для всіх.

Однак після змін – для місцевих виробників будуть преференції.

І це останній приклад, який показує – чому у Кременчуці вимагають локалізацію.

Мова про наступне – ПАТ «КВБЗ» програв тендер китайцям на виробництво 40-а вагонів метро для Харківського метрополітену.

Офіційна причина програшу – вартість.

Пропозиція кременчужан була на мільйон євро дорожчою, ніж вартість вагонів метро ,виготовлених в Китаї.

Звісно у Кременчуці знайшли мільйон аргументів, чому цей тендер, де ціна наших виробників виявилася на 30 мільйонів гривень більшою ніж у конкурентів, має бути переданий ПАТ «КВБЗ».

А головний аргумент – має бути локалізація.

І вона справді має бути от тільки є одне «але».

Й мова про те, наскільки якість того, що виробляють в Україні справді є конкурентноздатним.

Останній приклад – це виробництво електровозів. Їх випускали в Україні з локалізацією в 60 відсотків, й більшість обладнання на них була «Сіменсу». Але через те, що двигуни цих електровозів, які були виготовлені в Смілі увесь час ламалися, то їх виробництво і закрили.

Врешті-решт мова не тільки про двигуни з Черкаської області.

Прості речі – сидіння в кременчуцьких потягах й ті не українського виробництва.

Їх купують в Чехії, попри те, що ось воно  - підприємство, яке ці сидіння виробляє знаходиться за 2 кілометри від нашого вагонобудівного заводу.

Про що слід додати – на ПАТ «КВБЗ» прекрасно розуміють ціну своєї ініціативи щодо локалізації виробництва в Україні.

Ціна такого питання одна – все буде коштувати дуже дорого, бо у нас державний бюджет безмежний і буде не дуже якісним. Тому така ініціатива з локалізації пропонується лише на один рік.

Ввести податки на імпортне пальне  – варіант ПАТ «Укртатнафта»

Натомість на ПАТ «Укртатнафта», кременчуцькому нафтопереробному заводі які належить олігарху Ігорю Коломойському сьогодні серйозно атакують уряд.

І на відміну від інших підприємств, що входять в орбіту пана Коломойського, у Кременчуці пропонують прості речі – підвищити акцизи на імпортний автогаз  та таке ж дизельне пальне, але зменшити акцизи на бензин.

В підсумку таке рішення примусило б всіх водіїв авто яких працює на газу, знову перейти на бензин й звісно б далі постало питання вартості пального.

Зокрема, для кременчуцьких маршрутників, мікроавтобуси яких працюють на газу одразу б постало питання підвищення вартості проїзду.

Про що слід додати – ПАТ «Укртатнафта» вимагає обкласти податками пальне російського походження, однак в уряді на це не йдуть.

Чому не йдуть, бо в цій справі є одне побоювання – як тільки ціни на пальне почнуть свій зріст – то кепсько буде вже всім. А в першу чергу – нинішньому уряду.  

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Різнокольорові голуби та пухнасті кошенята: у Кременчуці відбулася виставка домашніх тварин. ФОТО 433 0
Бонус від Кременчуцького льотного коледжу: захоплюючі польоти над Дніпром, які вразили містян. ФОТО 390 0
Ювілей, відкриття меморіалу та випускний. Кременчуцький льотний коледж святкував на повну. ФОТО 439 0