Узаконене здирництво, або Алгоритм надання сумнівних послуг

Після вимушеної перерви в трудовому стажі пенсіонер Геннадій Ш. вирішив, що якщо без діла сидіти, то можна одубіти, і заходився шукати підходящу для себе роботу.
У вік сучасних технологій потреба роздивлятися оголошення на парканах відпала. Тому герой нашої розповіді з вулиці Московської зайшов на сайт rabota.ua, зареєструвався шукачем роботи в Кременчуці, і через хвилинку-дві на його електронну поштову скриньку надійшло повідомлення з привабливою пропозицією передзвонити на вказаний мобільний номер із кодом «900-90», але було підкреслено, що телефонувати слід лише зі стаціонарного телефону.
Не журись та за діло берись
«У той момент я ще не знав, що «900-90» - код не оператора, а платної інформаційної послуги, яку може надати орендар подібного номера, - зізнається Геннадій Андрійович. – Тому без вагання набрав вказаний номер і почув у слухавці приємний жіночий голос: «Вас слухає «Мікроком», мене звуть Світлана. У Вас проблеми з працевлаштуванням?»
З’ясувавши суть питання, Світлана стала детально розпитувати претендента на посаду нічного сторожа дитячого садка: скільки йому виповнилося років? де і ким він до цього працював і чому звільнився? чи служив в армії та чи знайомий з роботою охоронця зі зброєю?
Переконавшись, що претендента влаштовує і графік чергувань, і заробітна плата, слухавка обнадійливо запропонувала абоненту зателефонувати «завтра» і вказала конкретний час майбутньої співбесіди.
«Наступного дня слухавка обізвалася чоловічим голосом, - продовжує Геннадій Андрійович. – Я нагадав, що вже все розповів Світлані, однак незнайомець протягом добрих десяти хвилин «уточнював» уже сказане мною напередодні. Коли він нарешті заявив, що «спочатку узгодить резюме з відсутньою поки Світланою» і якщо я підходжу на місце сторожа, «зателефонує мені сам», у мене аж вухо заболіло!»
Так і не дочекавшись дзвінка з «900-90...», Геннадій Андрійович вирішив, що «не підійшов» і набрав інший запропонований сайтом «robota.ua» стільниковий номер із кодом «900-32».
«Багатослівні запитання виявилися схожими на попередні, як дві краплі води, - дивувався літній пенсіонер. – Хіба що додалася цікавість, чи володію я ПК. Щоправда, допитувачка назвалася солідніше – Світланою Миколаївною, але, теж умовивши мене зателефонувати «завтра» для більш конкретного обговорення працевлаштування, більше в ефірі не з’являлася».
Що нині втече, те завтра не впіймаєш
Довірливий пенсіонер ніяк не підозрював, що його «розводять на бабки», і продовжував терпляче шукати роботу. Чергова Світлана пропонувала йому місце охоронця за 2600 гривень, Юрій Костянтинович – консьєржа за 2400, Олена Вікторівна обіцяла «нагородити» охороною офісу за 2700, а Ольга Миколаївна пропонувала аж 3600 з безкоштовними обідами та уніформою!
Втім роботи Геннадію Андрійовичу ніхто з них так фактично і не надав.
Зате отримав пенсіонер з вулиці Московської повідомлення від «Укртелекому» про заборговану абонплату за грудень 2016 року: за одну послугу 900-90 ТОВ «Мікроком» - 310 з копійками гривень, за решту послуг 900-32 ТОВ «Євроінформ» - 777, 169, 110, 123, 36, 148 гривень тощо. Всього – на суму більш як дві тисячі гривень!
Тут слід зауважити, що про існування платних номерів з кодами знають чи здогадуються багато хто. Але мало хто очікує від електронних повідомлень чи SMS подібної підступності. Тим більше, що номери з кодом «900» вельми схожі на номер звичайних мобільних операторів і не викликають будь-якого занепокоєння у користувача.
Цей факт і використовують шахраї – в повідомлення вставляється текст, який може зацікавити потенційну жертву та змусити її здійснити дзвінок. З рахунка абонента знімається увесь залишок, а організатор отримує свій відсоток. Причому потік бажаючих придбати платний номер не припиняється, а це багато про що говорить. Відомі випадки, коли шукачів роботи (продавців та покупців товарів - теж) масово обробляли подібним чином.
Добрий початок – половина справи
Однак що цікаво: оператори (провайдери) послуг АУДІОТЕКС («Мікроком», «Євроінформ») - юридичні особи(!), які мають відповідні ліцензії та видані Державним комітетом зв’язку й інформації України національні коди! У своїй практиці вони, безумовно, забезпечують надання споживачам послуг в інтерактивному режимі за допомогою власного обладнання, але... те обладнання підключене до телефонної мережі загального користування! Зате тарифи на послуги АУДІОТЕКС та їх розробку кожен оператор встановлює самостійно... із залученням медіа-партнерів, з якими працює на договірних засадах! Чи не тхне це здирництвом на узаконеному рівні?
На охочого мисливці знайдуться
Між тим платну інформаційну послугу – чи то пошук роботи, чи секс по телефону - теоретично може надати кожен орендатор мобільного номера з інтригуючими кодами. На це, власне, і попався герой нашої історії Геннадій Андрійович – ледь встиг зателефонувати, як із його рахунка з космічною швидкістю вже почали зніматися гривень по шістдесят за хвилину телефонно-ділових переговорів плюс сім з половиною відсотка у Пенсійний фонд.
«Довелося переконатися, що «сервіс» АУДІОТЕКС замішаний на витонченому обмані: мовляв, «вони забули попередити, а ми не поцікавилися», - запізніло резюмує Геннадій Ш. – Визначити ж винних теоретично важко, практично – неможливо!
Адже все – за Законом: вирішиш подати позов до суду, все одно гроші за розмови заплатиш! Я і заплатив – нехай ті дві тисячі сорок одна гривня залишаться на совісті «надавачів сумнівних послуг»! Однак чисто по-людськи хочу попередити своїх земляків: перш ніж набрати код «900», порахуйте гроші у Вашому гаманці!»
Маленька робота краща за великий безлад
На жаль, нічого більш дієвого, ніж закликати повністю залишити послідовників Остапа Бендера «без хліба», Геннадій Ш. поки не може – подібні «потуги» передбачають певні витрати коштів і часу.
«Якщо дзвінки на згадані коди стануть заздалегідь обміркованими, заняття хитромудрим бізнесом, на мою думку, врешті-решт може втратити сенс! - використовуючи свій шанс звернутися до потенційних користувачів послуг АУДІОТЕКСу через газету, радить землякам Геннадій Андрійович. – Інакше протистояти такого виду шахрайству важко, хоча насправді це – звичайне фінансове здирництво».
Алгоритм же формування однозначної громадської думки, здається, ґрунтуватиметься на досвіді кожного із недовірливих.
Юрій Сіора
Коментарі
Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись