Новини з 1996 року

Урядовий кур'єр назвав КВБЗ монополістом. Працівники заводу не згодні з цим - написали відкритий лист

Марина Баніт 25 травня 2017 16:30 1030 0

Працівники Кременчуцького вагонобудівного заводу не вважають себе такими, що ведуть монопольну діяльність. І мова тут про нещодавню публікацію в "Урядовому кур’єрі".  

Трудовий колектив Публічного акціонерного товариства «Крюківський вагонобудівний завод» оприлюднив відкритий лист з проханням допомогти відстояти честь та гідність їхнього підприємства. Вони вважають, що їх звинуватили безпідставно:

"Звинувачення на адресу КВБЗ було висунуто в статті Станіслава Прокопчука «Коли конкурент наступає на п’яти», опублікованій 16 травня 2017 року в «Урядовому кур’єрі». Автор шляхом підтасовки та перекручування фактів і цифр ввів в оману читачів, безпідставно скривдив колектив нашого підприємства, звинувативши його керівників у монополізмі та надав їм особисто надуманого негативного забарвлення», - йдеться в листі.

У статті йдеться про відміну проведення тендера на закупівлю 3 тисяч вантажних піввагонів, який був оголошений 18 січня.

Працівники КВБЗ пишуть, що колектив сподівався отримати замовлення на кілька лотів, готувалися працювати. Але замість роботи та замовлення змушені були знову простоювати, тендер не відбувся. Виявляється, Укрзалізниця виставила таку ціну закупівлі вагона, що не тільки ми, а жоден інший виробник вантажних вагонів (із 18 тільки українських підприємств) не те, що не схотів, а не зміг взяти участь у торгах – ціна була нижча за собівартість виробництва.

Також вони повідомляють, що дізналися про це з газет та Інтернету, від своїх керівників, із сайтів, де вони просили створити авторитетну комісію перевірити наші ціни та ціни УЗ і зробити висновки, хто ж правий.

Така експертна комісія була створена рішенням наради під головуванням першого віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона, за участю фахівців Національного комітету з промислового розвитку, Мінекономрозвитку Укрзалізниці та вагонобудівних заводів. Вона вивчила документи з ціноутворення не тільки КВБЗ, Азовмашу, Дніпровагонмашу та Попаснянського вагоноремонтного заводу, а й ще цілої низки інших підприємств, у тому числі підприємств Укрзалізниці. І дійшла висновку, що тільки витрати на матеріали, комплектуючі та енергоносії при виробництві вантажного піввагона складають 812 тисяч грн., а з урахуванням затрат на транспортні витрати, заробітну плату - прямі витрати на виробництво одного піввагона складають понад 857 тисяч грн. А на тендері остаточна ціна була – 833 тисячі гривень!

Керівники Укрзалізниці, котрі входили до експертної комісії, погодилися з цими переконливими доказами, підписали підсумкові документи. В результаті з урахуванням середнього рівня загальновиробничих витрат та мінімального рівня рентабельності визначено ринкову ціну піввагона на візках модернізованих за проектом С14.01 на рівні 1 млн 14 тис. грн. Протокол узгодження цієї ціни 12 квітня 2017 року підписали член правління ПАТ «Укрзалізниця» Іренеуш Василевський та керівник експертної групи від національного комітету з промислового розвитку Олег Крехівський. При повторному оголошенні тендера Укрзалізницею враховано рекомендації експертної комісії, тендер відбудеться наприкінці травня, ціна замовника, тобто УЗ, - 1 млн. 14 тис грн.»

Автори відкритого листа обурюються, що Урядовий вісник «написав відверту брехню, що УЗ зменшила кількість закупівлі вантажних вагонів з 3000 до 2465 у зв’язку зі збільшенням обсягу виробництва на власних підприємствах, а не з причини підвищення їх вартості.

Також стверджується, що стаття про тендер на 38 пасажирських вагонів теж не відповідає дійсності.

А що стосується тендера на закупівлю дизель-поїздів: умови тендера з технічної точки зору та строків поставки були дискримінаційними - прописані під іноземного виробника. Цим самим національні виробники на етапі оголошення тендерних процедур були однозначно виключені з числа учасників. КВБЗ довів це у своїй скарзі в Антимонопольний комітет України. АМКУ зобов’язав УЗ внести зміни до тендерних умов. Зміни внесено. Тендер триває. КВБЗ та інші виробники тепер зможуть взяти в ньому участь.

«Монополістів у вагонобудуванні в Україні ніколи не було й немає, бо тут, щоб ви знали, розташовані чотири великих вагонобудівних заводи-конкуренти: Крюківський, Стаханівський, Маріупольський та Дніпродзержинський. А з більш дрібними – 18 підприємств!» - наголошують автори листа.

«Якби вона з’явилася деінде, в так званій «жовтій» пресі, а не в газеті Кабінету Міністрів, то ми б так не реагували. А то подано, наче ми тільки свої інтереси відстоюємо. Є програма оновлення рухомого складу, є рішення уряду щодо підтримки вітчизняного виробника. А насправді ми бачимо протекціоністські дії, які покликані вивести українських виробників із гри. Якщо УЗ не купуватиме продукцію вітчизняних заводів транспортного машинобудування, то вони змушені будуть змінити профіль або загинуть. Що вже й відбувається. Якщо купувати техніку за кордоном, то туди підуть кошти, податки, робочі місця. Як же нам не боротися за наш продукт і за наших людей? В інших країнах є механізми захисту своїх виробників. У нас цього немає!» - пишуть на сайті автори.

 

 

Теги: промисловість Кременчука

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Час згадати, якими були деякі куточки Кременчука на початку тисячоліття. ФОТО 1340 0
Без ярмарки, але з умовним концертом. У Кременчуці засяяла головна ялинка. ФОТОрепортаж 2332 0
У Кременчуці відомий художник представив одразу 160 робіт: від смаколиків до філософії. ФОТОрепортаж 2955 0