Новини з 1996 року

Україна заради Крюківського вагонобудівного посвариться з Євросоюзом. Наші транспортні історії

Олександр Курилов 06 липня 2020 17:15 773 0

Наші скандали, або Що хочуть кременчуцькі вагонобудівники?

Представники Євросоюзу три дні тому геть розкритикували ініціативу ПАТ «КВБЗ» стосовно локалізації закупівель в Україні.

Й це відомий проект кременчуцьких виробничників, які взялися за його реалізацію після програшу тендера на виробництво вагонів метро для Харкова.

Тут у червні цього року ПАТ «КВБЗ» програв замовлення на виготовлення 40 вагонів метро китайцям, які запропонували харків’янам набагато меншу ціну, ніж ту, з якою вийшли кременчужани.

Різниця в мільйон євро зробила для кременчужан перемогу в цій справі недосяжною.

Натомість китайська компанія оприлюднила фото потягів метро, які нам поставлять. Й слід сказати, що в Україні такого не виробляють.

Далі ж, слід так розуміти, розлючені кременчуцькі вагонобудівники вийшли з думкою про зміну правил у роботі з конкурентами.

Для такого, замість того, щоб домовлятися з партнерами, спільними зусиллями придумали законопроект, в якому прописали, що продукція транспорту має вироблятися в Україні з локалізацією  від 15-30 до 60 відсотків.

А що Кременчуку відповіли в представництві ЄС?

У Європі на кременчуцькі ініціативи подивилися дуже косо й перше, що сказали,  - шановні, порушується правило рівного ставлення.
Бо насправді навіть той тендер, який Крюківський вагонобудівний програв китайцям, фінансуватиметься за рахунок коштів Європейського банку реконструкції та розвитку.

Тобто якби не було цих кредитів, ніхто б про нові потяги в Харкові і не мріяв.

Й зрозуміло, що запровадження для України своїх правил в цій справі означатиме для нашої країни додаткові проблеми з Євросоюзом.

Зокрема з кредитними коштами, які сьогодні Україна використовує при купівлі всього громадського транспорту і які планує використовувати ще й для ремонту доріг.

«Цей законопроєкт і постанова Кабміну (прийняття яких ініціює адміністрація ПАТ «КВБЗ» - авт) запроваджує вимоги локалізації виробництва для значного переліку промислових товарів і транспортних засобів строком на 10 років, що за нашою оцінкою також порушуватиме ст. IV Угоди СОТ і ст. 151 (1) Угоди про асоціацію.

Це не лише підриває основоположні принципи рівного ставлення і недискримінації, але й, беручи до уваги ступінь локалізації, що вимагається законопроектом (до 60%), de facto позбавляє закордонну продукцію можливості участі в закупівлях у цих галузях.

Крім того, наскільки ми розуміємо, законопроєкт вимагає, щоб Кабінет Міністрів забезпечив запровадження такого ж рівня ступеня локалізації у майбутніх закупівлях, пов’язаних з  проєктами, що фінансуються міжнародними фінансовими установами, такими як Європейський інвестиційний банк.

У цьому відношенні ми хотіли б підкреслити, що ці вимоги можуть мати серйозний негативний вплив на майбутню діяльність таких інституцій в Україні та відповідну підтримку ЄС», - така відповідь на кременчуцьку ініціативу, яка вже набула форми законопроекту від Посла й глави представництва ЄС в Києві  Матті Маасікаса.

Останнє – це просто запитання до тих же керівників ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», які все це затіяли. Ось в Польщі є  вагонобудівний завод ПЕСО. Чому там не висувають ініціативи, схожі на кременчуцькі?

І друге – все щодо того ж Харківського тендера, який китайці відібрали у кременчужан.

Як так взагалі вийшло, що їхні ціни на вагони метро,  при тому, що зарплата в Китаї набагато вища, ніж в Україні, виявилися дешевшими аж на мільйон євро?

При тому, що де той Китай, якому ці вагони метро потрібно ще в Україну привезти, а Кременчук від Харкова – чотири години  на автомобілі?

   

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Антирейтинг: місця у Кременчуці, де відпочивати — “не айс”. ФОТО 905 0
Чотири місця у Кременчуці, де можна відпочити. ФОТО 1710 0
Посол Словаччини, модерн, романтика і містика: у Кременчуці відкрили Міжнародну виставку. ФОТОрепортаж 781 0