Новини з 1996 року

У Полтаві знову сутички через спроби чиновників віддати одній фірмі право проводити конкурси на маршрути

Андрій Михайленко 27 квітня 2017 12:44 1448 0

Полтава для Кременчука останнім часом подає непогані приклади в питаннях протистояння представників громади корупційним інтересам місцевих чиновників, які за жодних обставин не хочуть відмовлятися від матеріальних благ, які їм надають їхні ж повноваження. Нашим депутатам, активістам та громадським діячам є чому повчитися.

Учора в Полтаві прямо в приміщенні міської ради сталися сутички через намагання міськвиконкому потайки за вже визначеним результатом передати приватній фірмі право на проведення конкурсів на маршрути пасажироперевезень.

Однією зі сторін конфлікту були чиновники та бізнесмени, котрі представляють інтереси оточення нинішнього мера Полтави Олександра Мамая та бажають зберегти за собою контроль над розподілом прибутків від міських пасажироперевезень.

З іншої сторони конфлікту - автоперевізники з табору "3 гривні без корпуції", котрі не бажають "ділитися" своїми прибутками з оточенням мера Полтави. 

 

СУТЬ КОНФЛІКТУ

Ринок пасажироперевезень у Полтаві - це дуже ласий шмат для автоперевізників. На ньому присутні чотири автоперевізники:

- ПП «ЛЮГ»

- ТОВ «Люкс 2009»

- ТОВ «Луганська транспортна компанія-0777»

- ПП «А.Т.Н.».

Перші дві компанії належать місцевому бізнесмену Юрію Лупаєнку, котрий пасажироперевезеннями займається у Полтаві вже не перший рік. Інші дві компанії є відносно новими для обласного центру. Як показали подальші події, питання отримання прибутків від пасажироперевезень є предметом жорсткого протистояння між чиновниками, автоперевізниками та зацікавленими особами.

Отже, все почалося з того, що 12 квітня у приміщенні міськвиконкому мав відбутися конкурс розподілу дозволів на обслуговування маршрутів. На відміну від Кременчука, де конкурс на маршрути востаннє проходив зі скандалом та сутичками, в Полтаві все сталося інакше.

У Полтавському міськвиконкомі мав відбутися конкурс з розподілу дозволів на обслуговування маршрутів автобусів на Леваду, але просто не відбувся через відсутність кворуму - з 16 членів комісії прийшло лише шість.

Перевізники на це відповіли тим, що без згоди міськвиконкому виїхали на маршрути. На кожному автобусі двох автоперевізників (ТОВ "Луганська автотранспортна компанія - 0777" та ПП "А.Т.Н.") був напис "3 грн. без корупції".

 

 

Читайте також: Відлуння кривавих сутичок в Полтаві на Арці: активісти блокують міськраду, а мер Мамай їх ігнорує

Як з'ясувалося, ці перевізники готові перевозити полтавців на автобусах "Богдан" та "Еталон" пасажиромісткістю 40 людей за тарифом 3 грн. замість нинішніх 4 грн.

Такий стан речей дуже не влаштовував полтавських чиновників, оскільки фактично було оприлюднено картину тіньового розподілу прибутку в цій сфері. Необхідно було реагувати, оскільки така "самостійність" перевізників ламала "схеми" оточення Мамая.

 

ВЛАДА ЗАВДАЄ УДАРУ У ВІДПОВІДЬ

З відповіддю на "3 гривні без корупції" полтавські чиновники не забарилися.

26 квітня у приміщенні Полтавської міськради мав відбутися конкурс, мета якого — визначити підприємство, яке фактично буде розподіляти маршрути в місті між перевізниками. На конкурс прийшли невдоволені перевізники, що в результаті, як уже було зазначено, переросло в сутичку.

Перед цим, 23 березня, в газеті «Полтавський вісник» з’явилося оголошення про наміри міськвиконкому провести конкурс для обрання приватного підприємства, яке буде здійснювати функції робочого органу в сфері пасажирських перевезень.

25 квітня місцевий підприємець Сергій Чередніченко повідомив у Фейсбуку, що влада збирається передати приватній диспетчерській «Трек Сервіс Контроль» право здійснювати конкурс для розподілу пасажирських маршрутів Полтави. Це викликало гнів директора цього підприємства В’ячеслава Поспєлова, який відкрито почав погрожувати Сергію Чередніченку.

 

 

26 квітня в приміщенні міськради в очікуванні початку конкурсу зібралися перевізники — учасники акції «3 грн. без корупції».

 

 

Також були присутні журналісти та громадські діячі.

Засідання конкурсного комітету повинно було розпочатися в кабінеті заступника міського голови з питань УЖКГ Андрія Ляміна.

Проте міські чиновники, нікого не повідомивши, змінили місце проведення. Шукати їх довелосяя по всій будівлі. В результаті комісію застали під час голосування — в маленькому закутку. Представники перевізників одразу почали зривати проведення конкурсу. Все це переросло в сутичку, під час якої дісталося жінці-перевізнику, а також В’ячеславу Поспєлову.

 

 

Далі активісти заблокували прохід Андрію Ляміну, щоб він пояснив, що відбувається.

"Оголошений конкурс для визначення організації, яка б збирала документи у перевізників для того, щоб надавати далі в транспортний комітет міськради. Конкурсна комісія не могла зібратися у мене в кабінеті, тому що її не пускали представники перевізників. Оголошена перерва, конкурс не відбувся", — пояснив заступник міського голови.

На питання, який сенс у збиранні документів, якщо раніше перевізники це робили самі, Андрій Лямін повідомив, що не він є автором цього положення і не знає відповідь на питання. Не відповів чиновник і на питання про те, хто автор цієї ідеї та хто входить до складу комісії, засідання якої він збирався провести.

Також Андрій Лямін повідомив, що на цей час лише одне підприємство бере участь у конкурсі — це "Трек Сервіс Контроль». Конкурс, за словами заступника міського голови, все одно відбудеться. А ось коли, чиновник пообіцяв, що повідомить прес-служба.

Далі активісти, щоб дізнатися імена членів комісії, пішли до кабінету транспортного відділу. Він виявився зачиненим, тому Сергій Чередніченко почав вибивати двері. Коли всі потрапили до кабінету, то там знайшли список членів комісії, але він не відповідав дійсності. Тобто з ким засідав Андрій Лямін та В’ячеслав Поспєлов, з’ясувати не вдалося.

Крім того, було знайдено сценарій засідання конкурсного комітету, на якому нікого не було - ознаки фальсифікації факту та результатів конкурсу не має викликати сумнівів. До таких "технологій" кременчуцькі чиновники ще не дійшли.

Про фірму «Трек Сервіс Контроль» відомо таке. Вона зареєстрована у 2013 році.

З 2014 року це підприємство монопольно здійснює моніторинг перевезень у місті. Кінцевим бенефіціаром зазначена Лариса Голдиш — родичка депутата міськради від «Совісті України» Максима Голдиша. Він є бізнес-партнером падчерки Олександра Мамая Ірини Климко.

 

ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНА ФІРМА "ТРЕК СЕРВІС КОНТРОЛЬ"

Уже вказано про причетність даної фірми до оточення полтавського мера, а відтак стає зрозуміло, що таке підприємство потрібно як інструмент прямого впливу на автоперевізників, що бажають працювати на міських маршрутах.

Якщо фірма "Трек Сервіс Контроль" замість виконкому отримує повноваження на проведення конкурсів на маршрутах, то для чиновників Мамая це має такі переваги:

- дана фірма буде "фільтрувати" та залишати "за бортом" усіх тих, хто не влаштовує команду мера,

- оскільки фірма є приватною, то про прозорість її роботи годі й думати - все буде ховатися під терміном "комерційна таємниця" або просто будуть ігнорувати запити журналістів та активістів,

- закритість прийняття рішень - прямий шлях до зловживань та корупції, конкуренції як такої не може бути в принципі.

Як повідомив полтавський підприємець Сергій Чередніченко, попри вчорашній скандал, фірма "Трек Сервіс Контроль" фактично взяла контроль над пасажироперевізниками Полтави.

 

 

За таких умов незгодні підприємці, активісти та громадськість знають, що слід робити:

- заяви до поліції та прокуратури,

- італійський пікет, щоб правоохоронці пришвидшили розслідування по вказаному конкурсу,

- позов до суду.

Для Кременчука такі схеми нині ще не на часі.

Фото та відео із сайту "Полтавщина".

 

 

Теги: ПолітикаКорупція

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Майже як гробниці фараонів: відомий кременчуцький краєзнавець провів екскурсію Артскладами. ФОТОрепортаж 452 0
Антирейтинг: місця у Кременчуці, де відпочивати — “не айс”. ФОТО 1777 0
Чотири місця у Кременчуці, де можна відпочити. ФОТО 2875 0