Новини з 1996 року

Що доброго принесуть реформи в швидку медичну допомогу за планами МОЗ

Марина Баніт 05 березня 2017 14:00 320 0

У Міністерстві охорони здоров’я запущено систему реформації. Усі задуми тільки зрушили з місця і до повного втілення ще далеко, але що на меті ставить МОЗ у питанні реформування швидкої медичної допомоги?

Зміна системи екстреної допомоги — це питання зміни цінностей та розуміння важливості кожного людського життя.

Спочатку планується, що допомогу зможе надавати будь-хто з представників рятувальних підрозділів, тобто введуть тренування для поліцейських та пожежних.

Зазвичай першими на місце пригоди приїздять поліцейські, пожежні чи професійні водії. Вони потребують медичного тренування, яке надасть базові навички з порятунку та підтримки життя до приїзду швидкої.

Наразі є недосконалою координація диспетчерських служб та кол-центру.

Новітні диспетчерські системи забезпечують миттєвий зв’язок з оператором, направлення на місце пригоди найближчої карети, відсіювання непрофільних дзвінків.

При потребі лікарської консультації дзвінок направлятиметься до кол-центру.

Кол-центр — це безкоштовний, конфіденційний сервіс, до якого можна зателефонувати за порадою щодо здоров’я чи потрібною інформацією. Кожен зможе отримати кваліфіковану відповідь 24 години на добу 7 днів на тиждень.

Планується розширення мережі підстанцій пунктів медичної допомоги.

Усі пацієнти мають право на доступ до медичної допомоги. Кількість карет швидкої, розташування підстанцій мають виходити з потреб пацієнта та відповідати західним нормам.

Безумовно, мають проводитися тренування для лікарів та фельдшерів.

Пацієнта рятують не карети швидкої допомоги чи обладнання, а люди. Персонал швидкої — головна цінність системи. Лікарі та фельдшери пройдуть додаткове навчання (чотири п’ятиденні модулі), що вдосконалить їхні практичні навички та наблизить надання допомоги до західних медичних стандартів.

Перша медична допомога має бути стандартизована через впровадження протоколів надання допомоги на всіх рівнях. Усі працівники швидкої повинні бути підготовлені на однаковому рівні, незалежно від того, чи вони працюють у селі на Сході України, чи у великих містах, як Київ та Одеса. МОЗ сприятиме впровадженню західних протоколів надання допомоги, заснованих на доказовій медицині.

Усі реформи неможливі без розробки навчальних програм для фахівців з догоспітальної допомоги

Парамедик (сьогодні це фельдшер з медицини невідкладних станів) — це перший медичний фахівець на місці ДТП, травми або іншого екстреного медичного інциденту. Він відповідальний за оцінку стану пацієнта і забезпечення необхідної допомоги на місці, а також під час транспортування до лікарні. Навчання парамедика тривалістю 3 роки починається після закінчення шкільної програми та прирівнюється до рівня бакалавра.

Водій швидкої має бути повноцінним членом медичної команди (його західний відповідник — екстрений медичний технік). Підготовка екстреного медичного техніка триває 3 тижні, які розподіляються між навчанням у класах та практичними відпрацюваннями.

Післядипломні курси, ліцензування та сертифікація всіх фахівців на догоспітальному етапі дозволить контролювати практичні навички виконання сучасних протоколів.

Одним із важливих факторів є створення відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги.

У лікарнях будуть створені відділення екстреної (невідкладної) допомоги, які прийматимуть пацієнта від працівників швидкої та надаватимуть йому першу допомогу на госпітальному етапі.

Наша мета — створення відділень на базі лікарень з цілодобовим доступом до базових методів діагностики (лабораторія, рентген, УЗД) та лікування.

Тут цілодобово працюватимуть кваліфіковані лікарі невідкладних станів та медсестри з усім необхідним обладнанням для діагностики й справді невідкладного лікування.

 

Теги: МОЗ України

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись