Новини з 1996 року

Перевізників хочуть штрафувати за відсутність комфорту у громадському транспорті

Ксенія Омельченко 09 січня 2018 13:04 476 0

29 грудня у Верховній Раді зареєстрували законопроект №7468 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо забезпечення якості перевезень у громадському транспорті)». Про це інформує «Українське право».


Як зазначається в пояснювальній записці до законопроекту, необхідність його прийняття обгрунтовується здебільшого незадовільним станом громадського транспорту, яким користується більша частина українців.

Серед найпоширеніших та найболючіших питань, які виділяє автор законопроекту, можна назвати такі: відсутні кнопки вимоги зупинки, справні прилади обігріву, кондиціювання, термометри, які можуть бути доказом порушення перевізником вимог та стандартів тощо.
 

Читайте також: Кондиціонерів у маршрутках не буде, - мер Малецький
 

Як наслідок - відсутність мінімальних вимог до комфорту під час перевезення пасажирів у громадському транспорті призводить до того, що під час складних погодних умов пасажири уникають поїздок у автобусах чи маршрутних таксі, а соціально вразливі верстви взагалі позбавлені можливості пересуватися таким транспортом, зважаючи на стан здоров’я та неможливість перевізником забезпечити їхні мінімальні потреби.
 

Читайте також: Кременчуцька приміська маршрутка загубила колесо посеред траси. ФОТО
 

На думку ініціатора законопроекту, важливим є передбачити на законодавчому рівні більш сувору відповідальність перевізників за невиконання вищевказаних вимог та умов договору на перевезення пасажирів.

 

Наразі єдиною дієвою санкцією за невиконання пунктів договору є, власне, розірвання договору, що практично не реалізується в силу корупційних зв’язків між сторонами.

Також вимоги до перевізників, передбачені в законодавстві, зазвичай не виконуються через відсутність дієвого механізму реалізації відповідальності за порушення, йдеться в пояснювальній записці.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до КУпАП та передбачити відповідальність, зокрема, за здійснення перевізниками на автобусних міських, приміських та міжміських маршрутах загального користування регулярних перевезень пасажирів транспортним засобом без справних у салоні: кнопок вимоги зупинки біля кожного виходу, приладу обігріву, кондиціювання та термометра.

Такі дії перевізника будуть каратися штрафом у розмірі від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 1360 до 1700 грн.).

Штраф накладатиметься на посадових осіб перевізника чи на громадян (якщо перевізником є ФОП).
 

Читайте також: Кременчужани скаржаться, що маршрутники лаються і не беруть пільговиків
 

Наразі законодавством передбачена відповідальність за невиконання лише деяких вимог до перевізників.

Ці санкції повинні реалізовувати посадові особи Національної поліції України та Укртрансбезпеки, але вони можуть зупиняти автобуси лише в разі наявності візуальних ознак несправності такого транспортного засобу. 

Водночас порушення низки інших вимог та стандартів, включаючи вимоги до комфорту пасажирів у громадському транспорті, таким чином перевірити неможливо.

 

Отже, автобуси їздять у неналежному стані через брак перевірок, а перевізники порушують вимоги закону та умови договорів через недосконалу процедуру притягнення їх до відповідальності.

Даний законопроект пропонує заповнити таку прогалину та покласти край неякісним пасажирським перевезенням, зазначається в пояснювальній записці.
 

Читайте також: А чи готові автобуси та маршрутки до зими? У Кременчуці триває перевірка. ФОТО
 

Притягнення до відповідальності перевізників пропонується реалізовувати адміністративним комісіям при виконавчих органах міських, сільських, селищних рад та посадовим особам, уповноваженим на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад, задля чого пропонується внести відповідні зміни до ст. ст. 218 та 255 КУпАП.

На думку автора законопроекту, вони будуть зацікавлені в реалізації закону, адже прибуток від штрафів буде спрямовуватися в місцевий бюджет.
 

Читайте також: Маршрутників у єжові рукавиці! - активісти створюють контролюючу комісію
 

Та проект, на думку юристів, має кілька прогалин.

Наприклад, недосконалою залишається процедура ініціювання проведення  перевірок. Адже не вказано, чи зможе пасажир звернутися до контролюючих органів, яким чином повинно бути оформлене таке звернення і як швидко на нього відреагують.

Ще один недолік - штрафи, які пропонується встановити, не є значними в рамках обороту підприємства перевізника. Тому важко стверджувати, чи буде дана санкція стримувати від порушення норм та стандартів у сфері громадських перевезень. 
 

Читайте також: Хто вкрав кременчуцькі маршрутки? Або коли мер Малецький зверне увагу на свого кума Івашину?
 

Не слід забувати й про високу корупційну складову, адже реалізувати нові положення мають посадові особи однієї зі сторін договору перевезення, а це ставить під питання ефективність такого контролю. 

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись