Новини з 1996 року

Пересідайте на літаки! Гроші, виділені на дороги та екологію Полтавської області, підуть на аеропорт

Марина Баніт 14 лютого 2018 15:40 135 0

"Терміново!" і ніяк інакше. Це на засіданні комісії з питань бюджету Полтавської обласної ради просив підтримати проект розвитку аеродрому "Полтава" на 2017-2020 роки начальник управління інфраструктури та туризму області Юрій Кривошеєв. Аеропорту надали статус міжнародного.

Він розповів, що це прорив Полтавщини і що про це будуть говорити нащадки, і що Прем'єр-міністр вітав адміністрацію з цією подією. У зв'язку з цим уже на травень планується перше міжнародне перевезення. Тож, відповідно, і гроші потрібні вкрай терміново.

Кривошеєв просив для управління капітального будівництва в терміновому порядку 19,5 мільйона гривень на реконструкцію будівлі. А також треба гроші на ремонт злітної смуги і на придбання машини для технічного обслуговування. Ще що потрібно - відремонтувати огорожу.

Члени комісії повідомили, що також потрібний і міжнародний пункт пропуску. А для цього прийдеться ще реконструювати злітну смугу.

Гроші потрібні терміново, тож вирішили все просто:

- Є у нас кошти по дорожній програмі, а після перевиконання півріччя ми їх повернемо. Бо якщо ми зараз не почнемо, то нічого в нас не вийде! А дороги якщо й почнемо будувати, то ми завжди починаємо з червня.

На будівлю - 19,500 млн грн, огорожа - 8, 670 млн, злітно-посадкова смуга - 7,900 млн, автомобіль - 900 тисяч,  асенізаційний автомобіль купляємо за рахунок екологічних коштів".

Загалом 36,1 млн грн планується перенаправити на аеропорт з бюджету на термінові дії.

Судячи з усього, згори дали вказівку й тому обласні чиновники лізуть зі шкіри геть, щоб зробити все швиденько. При цьому дороги та екологія вже наглядно-показово нікого не цікавлять і вже цього ніхто навіть не приховує.

А ось яку точку зору викладає голова підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Костянтин Іщейкін:

"I believe I can fly"
Або чому "меня терзают смутные сомнения" стосовно Полтавського аеропорту. Точніше, стосовно раціонального використання коштів.

З одного боку, це дуже добре, що аеропорт отримає друге "дихання", з іншого - великі питання щодо реальної його роботи як міжнародного. Це не просто ремонт і не просто злітна смуга, а й митний контроль, безпека, інфраструктура, послуги, якість. В Україні такий статус мають уже 19 аеропортів. Бориспіль і Харків у безпосередній близькості від нас. Це велика конкуренція. А зважаючи на скандал з Миколаївським аеропортом, є над чим подумати.
Приклад Ужгорода - міжнародний аеропорт минулого року обслужив 18 пасажирів, решта - чартери. І чимало аеропортів в основному обслуговують чартери.
Останній регулярний рейс з нашого аеропорту був 20 років тому. Вантажні літаки - цікаве питання, особливо зважаючи на те, що в нас скоротилися виробничі потужності. Будемо продавати каву за такою захмарною ціною, як у Борисполі?
"Полтавський бюджет теж може потягнути таку махіну", – говорив голова ОДА. Озвучена цифра на реконструкцію - 354 мільйони гривень - вражає. Чи доцільно витрачати такі значні кошти?
У нас уже повністю збудований тубдиспансер? Усі черги завершені? З міста виведені старі корпуси, все приведено до ладу? У нас уже збудований кардіодиспансер? Ми просимо державної підтримки, обіцяємо депутатам, що завершимо за рік, а вже порушили обіцянку, об'єкт ще не готовий, а хочемо виділяти гроші на щось примарне? Усе гаразд з дорогами? З лікарнями, школами? У полтавців такі високі доходи, що можуть літати, коли заманеться? Квитки ж не так, як при Союзі, що хочеш - потягом, а хочеш - літаком, - приблизно однаково коштували. У нас створені прекрасні умови для роботи й заробітків людей?

Щодо присвоєння імені - це ніби і просто, і складно водночас. Не хочу бути забобонним, але якось не складається з іменними аеропортами. ДАП імені Сергія Прокоф'єва, Сімферопольський аеропорт імені Амет-Хана Султана - один зруйновано, інший "віджав" агресор і користується ним. Здається, тільки у Львові все гаразд. Тому до вибору імені треба підходити відповідально.
Як варіант - назвати іменем того, хто його дійсно відремонтує, перезапустить, make airport "Poltava" great again).
Із запропонованих варіантів - я між Котляревським і Петлюрою, між полтавцями. Хай вибачають філософ з Чорнухинщини, великий гетьман, але не з Полтавщини, і геній світової літератури з Миргородщини (чи з Шишаччини, де зараз родовий маєток).
Було б що називати іменем достойного земляка".

Отже, з огляду на завзяття державних та обласних чиновників, які кинулися розвивати аеропорт  у Полтаві за рахунок доріг, усе, що лишається мешканцям області, - пересідати з автомобілів на літаки. Ну а про екологію вже потроху й так народ перестає мріяти, подивившись на дії влади.

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись