Новини з 1996 року

ПАТ "КВБЗ" дружитиме з французькою "Alstom". У Кременчуці хочуть збирати електровози

Олександр Курилов 18 жовтня 2018 16:40 429 0

Фахівці ПАТ «КВБЗ» готові збирати на своїх потужностях не тільки вантажні, пасажирські вагони й локомотиви, але й електровози теж.

І такий досвід у спеціалістів Крюківського вагонобудівного заводу є.

Це сьогодні власник ПАТ «КВБЗ» й головний організатор пасажирського вагонобудування в Україні, Володимир Приходько, оприлюднив заяву з приводу закупівлі електровозів, які Укрзалізниця планує купити у французької компанії Alstom.

«Ми готові і маємо всі шанси взяти участь у проекті закупівлі та локалізації в Україні електровозів. Більш того, протягом останніх п’яти років КВБЗ зробив чимало кроків до створення виробництва електровозів.
Ми неодноразово порушували питання створення вітчизняного електровоза на рівні міністерств і уряду України, починаючи з 2012 року. Але час було втрачено й практично нічого не залишається робити, як шукати готове технічне рішення для України в союзі з великим світовим виробником локомотивів колії 1520 мм, щоб почати закуповувати електровози вже в 2019 році з організацією крупної локалізації їх виробництва на території України, починаючи з 2020 року.

КВБЗ вже має досвід виробництва пасажирських електровозів у складі швидкісних електропоїздів «Тарпан». Їх головні вагони фактично є двосистемними пасажирськими електровозами. Участь підприємства у проекті складання тепловозів з американською компанією GE Transportation дає додатковий досвід у галузі виробництва тяги.

Зараз 800 електровозів УЗ мають середній вік майже 40 років, зношеність - 92%! Капітальний ремонт техніки з продовженням терміну служби - тимчасовий захід і кардинально ситуацію не змінить. Згідно з останніми заявами УЗ, їй до 2029 року треба придбати не менше 500 нових електровозів», - зазначає у спеціальному повідомленні Володимир Приходько.

Слід додати, що керівництво Укрзалізниці поки що не оприлюднювало результати свого вибору, за яким фахівці вирішують, у кого саме й скільки  купувати електровозів з наступним складанням в Україні – у французької Alstom чи китайської CRRC?

Є й інше – поки що Укрзалізниця підписала лише меморандуми з французами та китайцями, у яких купуватимуть електровози.

Однак коли буде підписано сам договір, для втілення в життя якого потрібні будуть державні гарантії, – поки що незрозуміло.

Не виключено, що таку гарантію взагалі уряд не дасть, бо навіть у першій партії піде мова про придбання для подальшого збирання 200 електровозів, з вартістю кожного по 4 мільйони доларів.

І фінансування цього проекту планується здійснювати кредитними коштами, а з останнім, тобто не так з кредитами, як з їх поверненням, в Україні сьогодні проблеми.

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись