Новини з 1996 року

Не скрапленим газом єдиним. На Кременчуцькому нафтопереробному війна меду з бджолами

Олександр Курилов 14 листопад 2018 16:52 362 0

Адміністрація ПАТ «Укртатнафта» в особі її керівника Павла Овчаренка вже вдруге за рік (першого разу в червні) вимагає від уряду переглянути ставки акцизів на пальне.

Зокрема, знову пропонується  зменшити діючу акцизну ставку на бензин  з 213,5 євро за тисячу літрів до 164 євро.

Однак разом з цим від уряду вимагають збільшити акцизи на дизельне пальне з 139,5 євро до 164 євро за тисячу літрів.

Також пропонується збільшити акциз на скраплений газ з 52 до 87 євро за таку ж тисячу літрів.

Це остання новина з ПАТ «Укртатнафта», де адміністрація підприємства оприлюднила свої вимоги повторно й 13 листопада надіслала нові листи до Прем’єр-Міністра Гройсмана та Ради Національної Безпеки України (РНБО).

Тож минулого разу, в листі до уряду від 26 червня, головний аргумент звернення директора підприємства Павла Овчаренка з цього приводу був таким: «За існуючої ситуації з діючим податковим навантаженням жоден вітчизняний НПЗ, й Кременчуцький зокрема, не може нормально працювати».

Новий фактор, який змусив керівника ПАТ «Укртатнафта» згадати про старі вимоги, - «існуюча диференціація ставок акцизного податку на бензини, дизельне паливо та скраплений  газ істотно вплинула на різке скорочення споживання бензинів в Україні (у 2 рази за останні 5 років) та посилила залежність від постачання дизельного палива та скрапленого газу з  Росії та Білорусі.

Пропозиція ПАТ «Укртатнафта»  дозволить у перспективі зрівняти диспропорції в споживанні нафтопродуктів на ринку та найближчим часом знизити відпускні ціни на бензин для кінцевих споживачів.

Натомість вирівнювання ставок податку на дизпаливо, що на 80% імпортується  (тобто збільшення акцизного податку на нього – авт)… призвело б до збільшення надходжень до державного бюджету на 4,7 мільярда гривень на рік…», - зазначено в повідомленні кременчуцьких нафтопереробників.

Слід додати, що в листі від керівника ПАТ  «Укртатнафта» до уряду та РНБО  немає розрахунків стосовно майбутньої вартості бензину у випадку, якби уряд погодився на пропозицію нафтопереробників.

І так само немає розрахунків  нової вартості дизельного пального та скрапленого газу, якщо й справді акцизні податки на нього підвищити.

Інше, чого немає, – це таблиці залежності ціни пального на наших заправних станціях, виходячи зі світової ціни нафти, яка третій тиждень поспіль зменшується.

«Програма плюс» не прогнозує долю звернення керівника ПАТ «Укртатнафти» до уряду, однак відомо, що справді вже 5 рік поспіль через дорожнечу бензину водії поступово переходять на скраплений газ.

І тенденція, що висооктанових бензинів купують щороку менше, - незмінна.

Інше, що дивує в цій ситуації, – на Кременчуцькому нафтопереробному є всі можливості збільшувати обсяги виробництва не тільки бензину, але й дизеля та скрапленого газу теж.

Однак поки що цього немає, так само, як і немає повідомлень про купівлю сирої нафти в Азербайджані для її переробки на Кременчуцькому НПЗ. 

Але є повідомлення про транспортування в Україну дизельного пального танкерами з Ізраїлю й прибуття газовозів як у порти півдня України, так і на газовий термінал у Польщі.  

Звідси й запитання – можливо, всі проблеми не тільки в акцизах?

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись