Новини з 1996 року

Напередодні тендеру й з натяком. В «Укрзалізниці» назвали ПАТ «КВБЗ» таким, що «задирає» ціни на вагони

Олександр Курилов 24 червня 2018 14:53 225 0

Керівники Укрзалізниці, й слід так розуміти, що діють вони разом з урядом, звинувачують ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» у необгрунтованому підвищенні цін на пасажирські вагони, тендер на купівлю яких має відбутися найближчими днями.

І головне звинувачення, що пасажирські вагони ПАТ «КВБЗ» за останні два роки зросли в ціні на 65 відсотків.

«…Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4% у національній валюті, а в доларовому еквіваленті – на 57%», - констатують фахівці Укрзалізниці в оприлюдненій заяві.

Крім того, ціни на вагони виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в період з липня 2016 по травень 2018 року зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції. За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників – на 42,2%. Також за цей період курс долара зріс на 5,6%, а інфляція в країні склала 27,2%. Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування, резюмують фахівці Укрзалізниці.

 Інше, що заявляють, - очевидно також, що Крюківський вагонобудівний завод пропонує свої вагони за ціною, значно вищою, ніж в інших виробників такої продукції. Наприклад, якщо у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника складала понад 1 млн 70 тис. доларів США, то, приміром, Тверський вагонобудівний завод у 2017 році продавав свої вагони РЖД за 825 тис. дол. США, що на 30% дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції Крюківським вагонобудівним заводом.

А заключне в заяві відомства – це висновок, що через невиправдані апетити Крюківського вагонобудівного в парк Укрзалізниці надійде менше вагонів.

Слід додати, що це таке. ПАТ «КВБЗ» ризикує програти тендер на будівництво пасажирських вагонів і замовлення дістанеться конкурентам. І добре, що серед них ще немає китайців. Втім таке буде, якщо Крюківський вагонобудівний завод не знизить ціни на виготовлені пасажирські вагони. А знизити  просять не менше, ніж на 30 відсотків.

Цікаво, що на ПАТ «КВБЗ» ще не відреагували на заяву Укрзалізниці.

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись