Новини з 1996 року

На Крюківському вагонобудівному – передвиборча локалізація. Що хочуть кременчуцькі директори? Фото

Олександр Курилов 09 липня 2020 18:15 691 0

У Кременчуці, на Крюківському вагонобудівному заводі, сьогодні – бенефіс нардепів, директорів та чиновників.

А все це називається презентацією законопроекту №3739 «Щодо локалізації продукції машинобудування при публічних закупівлях», який нардепи від «слуг народу» внесли в парламент.

Зміст законопроекту, який прийматимуть після сьогоднішнього обговорення, – в законодавство внесуть зміни.

Зміни стосуються бюджетних закупівель й внаслідок цього закону стане так:  залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка та енергетичне машинобудування, яке купуватимуть за кошти бюджету, має бути на 25-40 відсотків виготовлено в Україні.

Й це, звісно, правильно, скажуть читачі, але на практиці вийде таке.

Бенефіс нового законопроекту на ПАТ «КВБЗ», а представляти новий законопроект приїхали нардепи й великі гості з Федерації роботодавців України, сьогодні почали зі спеціальної виставки автомобільної техніки, яку провели на підприємстві.

Зліва на цій виставці – кременчуцькі КрАЗи ПАТ «АвтоКрАЗ».

Справа – білоруські МАЗи з навісним обладнанням і такі ж китайські вантажівки підприємства «Альфатекс».

Якщо закон буде прийнято, то увесь цей імпорт, на який ставляють кузови, виготовлені у Кременчуці,  потрапляє під програму локалізації й буде вважатися майже українським, які виготовлено на підприємстві, де працюють близько 100 працівників.

Натомість кременчуцькі КрАЗи, а тут на підприємстві працює понад 2000 працівників, під цей закон не потрапляють.

Інший приклад вже з самого ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».

Сьогодні тут роблять спеціальні банно-пральні комплекси для армії. Їх ставитимуть на шасі МАЗ й тоді це буде локалізація виробництва.

А про те, що в Україні є своє виробництво вантажівок, яке простоює, – ну кому це потрібно?

 

Про що говорили й що хочуть знову приватизувати?

 

Загалом цікаве зібрання директорів та керівників, які оглядали виробництво вагонів й розповідали одне одному, що ось Україні потрібні нові робочі місця й людям потрібна робота. Й це справді так.

От тільки після цих ініціатив, коли за умовами тендерів ті ж комунальні підприємства міста категорично відмовляються купувати українські вантажні автомобілі, бо у нас політична боротьба, – нічого не буде.

Отже, під час перебування на цьому зібранні вдалося дізнатися, що свого часу уряд часів жахливо-пам’ятного Азарова не купив у ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» швидкісні потяги українського виробництва.

Натомість Україна тоді купила корейські «Хюндаї», які коштували вдвічі дорожче, ніж швидкісний потяг ПАТ «КВБЗ».

Нині – все навпаки. Після того, як Харків купив китайські, дешевші на мільйон євро, ніж кременчуцькі, 40 вагонів метро, на Крюківському вагонобудівному увірвався терпець.

Тепер всі обговорюють заводську ініціативу – законопроект про локалізацію виробництва, в тім числі тих же китайських та білоруських вантажівок.

«Цей законопроект не стосується витрат кредитних коштів, але це буде внесено в другому читанні», - так прокоментувала майбутній закон нардеп Роксолана Підласа. А питання до неї було дуже просте: «Ось ви збираєтесь на європейські кредити будувати ті ж потяги метро, але при цьому відмовляєте своїм кредиторам в участі в українських тендерах. І що з цього буде?»

А от що з цього буде – ніхто з організаторів не знає й ніхто на той же вагонобудівний завод у Крюкові посла ЄС в Україні не запрошував.

Хоча обіцянка Дмитра Олійника, керівника федерації роботодавців України, а всі розуміють, що кредитні кошти потрібні, – представника ЄС на ПАТ «КВБЗ» запросять.

Не менш цікавим видався спіч нашого мера Малецького. А він пропонує відібрати ПАТ «АвтоКрАЗ» у його власника, нардепа Жеваго, та передати це підприємство «Укроборонпрому».

Але передати не назавжди, а через 5 років приватизувати його знову. Й так безмежну кількість разів.

А інше, що можна було почути, – це про агентів зовнішнього впливу, які хочуть зруйнувати економіку України.

Ще претензії – наша газотранспортна система сьогодні зруйнована, бо Україна купує газ в Європі – це теж лунало з мікрофона, хоча незрозуміло, як європейський газ міг зруйнувати українську ГТС.

Й все це говорили прилюдно й вже важко зрозуміти, чи то вибори вже почалися, чи то всі опинилися в залі Верховної Ради.

 

Кременчуцька ініціатива мало що вирішує – ексміністр Тимофій Милованов


Про те, що користі від кременчуцької ініціативи точно не буде, але економічні втрати через подорожчання продукції складуть 4 відсотки ВВП для України, говорив єдиний опонент цього зібрання, ексміністр економіки Тимофій Милованов.

«Мета цього законопроекту - шляхетна, але нічого не спрацює. У великих компаніях, в тій же Укрзалізниці, немає коштів. Все, що сьогодні купується, – це кредитні кошти, й ці закупки не проходять через державні тендери.

Натомість компанії купуватимуть те, що потрібно їм, і ніхто не буде дивитися на локалізацію. То просто сьогодні у керівників підприємств є запит на економіку, а нардепи цей закон приймуть – умиють руки і скажуть, що вони зробили все», - така точка зору гостя нашого міста.

Ще від нього, колишнього урядовця, а нині керівника Київської школи економіки, офіційний прогноз - від кременчуцької ініціативи користі не буде, а тільки проблеми.

Його точка зору – на такі речі потрібне довгострокове державне фінансування й потрібно домовлятися з тими ж європейськими партнерами.

На жаль, сьогодні ні довгострокового планування, ні перемовин немає. Коли все це буде – сказати важко.  

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Антирейтинг: місця у Кременчуці, де відпочивати — “не айс”. ФОТО 976 0
Чотири місця у Кременчуці, де можна відпочити. ФОТО 1818 0
Посол Словаччини, модерн, романтика і містика: у Кременчуці відкрили Міжнародну виставку. ФОТОрепортаж 841 0