Новини з 1996 року

На кременчуцькі заводи тиснуть конкуренти. Давлять ПАТ «КВБЗ» й «АвтоКрАЗ»

Олександр Курилов 12 березня 2018 12:08 1272 0

З вагонами – все складно

У 2018 році життя кременчуцьких промислових підприємств буде ускладнено конкурентами, які впевнено  «наступають на  ноги»   міським виробникам.

І така загроза, що спокійно жити найбільшим підприємствам уже ніхто не дасть, – не просто реальна, але дуже реальна.

Мова про ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», який до сьогодні був головним підприємством України у виробництві вагонів.

Але це було й ще минулого року адміністрація ПАТ «КВБЗ» звітувала про виробництво 1728 вантажних вагонів.

Однак нині вже головний замовник кременчуцької продукції – «Укрзалізниця» оприлюднила нові плани з їх закупівлі, що «у 2018 році на підприємствах Укрзалізниці планується виготовити 3,6 тис та придбати 3,4 тис піввагонів. Таким чином у парку компанії за цей рік з’явиться 7 тис нових вагонів». Також у 2018 році планується оновити 100 фітінгових платформ.

І зрозуміло, що можна було б мріяти, що все це замовлення у 3,4 тисячі вантажних піввагонів дістанеться ПАТ «КВБЗ», але цього не буде.

Бо в тому ж Дніпрі повідомляють про успіхи, схожі на кременчуцькі, – випуск  на «Дніпровагонмаші» критих вантажних вагонів, спеціально призначених для перевезень у Середній Азії.

Можна говорити про ноу-хау в їх виробництві, чого немає в Кременчуці, де ще ніхто не додумався пофарбувати дах вагона білою фарбою й назвати це проривом.

Однак насправді все гірше, бо раніше виробництвом вагонів для цього напрямку опікувався ПАТ «КВБЗ», а тепер – вагонобудівники з Дніпра. 

І такі новини не дуже добрі для нашого міста.

Зрозуміло, можна сказати, що немає тут загрози для міського бюджету, бо є інші замовлення й дорожчі – ті ж пасажирські вагони, вагони метро, а тепер ще й тепловози Дженерал Електрик.

Однак хто сказав, що завтра цим не займуться конкуренти кременчуцьких вагонобудівників?

Кременчуцький автомобільний завод усе ще бореться з КАМАЗом

А це вже інша тема й стосується вона виробництва вантажівок і відомо тут одне – ринок продажу нових вантажних автомобілів в Україні відроджується й сьогодні, за повідомленням AUTO-Consulting, він більший докризового й досяг рівня 2009 року.

Але далі, крім повідомлення про 2009 рік, нічого гарного немає. Є лише інформація, що ринок середньотоннажних автомобілів, який давно мав зайняти Кременчуцький автозавод, нині займає Івеко, яке потіснило вбік російський ГАЗ.

І саме Івеко з різними надбудовами сьогодні замовляють муніципалітети.  Натомість у важкому сегменті авто перше місце займає марка Mercedes-Benz, якій вдалося потіснити МАЗ.

Кременчужани ж ділять лише третє місце в продажу важких вантажівок, й АвтоКрАЗ тут на одній сходинці з КАМАЗ і MAN.

Є ще й загальний підсумок продажу вантажівок усіх категорій і в цьому переліку Кременчук далеко від призових місць.

Що в підсумку за всім цим простежується – на це запитання є лише одна відповідь.

Є таке слово «стагнація», або довга криза без надії на краще, й зрозуміло, що кременчужани на неї аж ніяк не заслуговують.

І коли ця криза завершиться – поки що ніхто не прогнозує.

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

У Кременчуцькій бібліотеці відбулася презентація нового роману братів Капранових. ФОТО 114 0
На День міста в Кременчуці відбувся цікавий концерт зоряного десанту. ФОТО 316 0
У Кременчуці відбувся прем’єрний спектакль «Sex за Законом, або Не Забудьте Розписатися». ФОТО 460 0