Новини з 1996 року

Кременчуцьке КТУ візьме кредит у 8 млн. євро під гарантію міської ради та за 1 грн. на місяць

Віктор Крук 11 жовтня 2016 11:20 975 0

Відповідний проект рішення Кременчуцької міської ради вчора оприлюднений на її офіційному веб-сайті. Прийняти його планують 25 жовтня - на черговій сесії. Після цього кожен кременчужанин заборгує ЄБРР понад 1 тис. грн., а розраховуватися з цим боргом ми будемо 12 років.

У проекті рішення, підписаного міським головою Віталієм Малецьким, із назвою «Про надання згоди комунальному підприємству «Кременчуцьке тролейбусне управління» на укладання кредитного договору з Європейським банком реконструкції та розвитку під гарантію Кременчуцької міської ради» йдеться про основні умови кредиту та повноваження посадових осіб при його укладанні. 

Зокрема, надається згода комунальному підприємству «Кременчуцьке тролейбусне управління» на укладання кредитного договору з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) під гарантію Кременчуцької міської ради на реалізацію інвестиційного проекту «Оновлення міського електротранспорту м.Кременчука». Мова йде про купівлю 30 тролейбусів та 10 тролейбусів з автономною ходою, які хочуть пустити через Крюківський міст на Раківку. Нагадаємо, що наразі не всі тролейбуси, які є у КТУ, виходять на лінії - на підприємстві не вистачає водіїв. Саме через це КТУ виділяють допомогу з міського бюджету - більше 2 млн. грн., яка піде на підвищення їхніх мізерних зарплат. Щоб з підприємства не втекли останні.

Загальний обсяг кредиту, що під тиском мерії має отримати КТУ, – 8 млн. євро, або близько 240 млн. грн. за теперішнім курсом, що в перерахунку на кількість мешканців Кременчука складає понад 1000 грн. на кожного кременчужанина - від немовляти до старого. Нагадаємо, що віддавати цей борг буде не комунальне підприємство (звідки КТУ візьме такі кошти?), а з міського бюджету, тобто усі кременчужани, про що і йдеться далі у проекті рішення.

Строк кредиту - 12 років, упродовж яких він має бути повністю погашений рівними платежами кожні шість місяців (усього 20 платежів) після відстрочки у два роки. Відсоткова ставка за користування коштами: 6-місячна ставка Euribor + Маржа. Розмір ставки Euribor у документі не розкривається, а маржа - це 7% на рік «з можливістю зниження в залежності від кредитного рейтингу Кременчука та досягнення показників тарифів та фінансових коефіцієнтів, що задовольняють Банк, але не нижче 4%». 

Що це означає? Лише за частку обслуговування кредиту – «маржу» (без врахування Euribor) Кременчук буде змушений щорічно сплачувати від 320 до 560 тис. євро, або від 10 до 16 млн. грн. До них додадуться ще й відсотки за обслуговування за ставками Euribor. Це трохи менше, але не набагато. І головне – через два роки Кременчук має почати гасити основну суму боргу – по два платежі на рік - по 400 тис. євро кожний, або 800 тис. євро щороку - це на сьогодні близько 24 млн. грн. І так 10 років поспіль. 

Дорогувато кременчужанам обійдеться бажання керівників міста розпорядитися 8 млн. євро. Тим більше, що через кілька років, коли доведеться віддавати гроші, цих керівників, напевне, вже не буде при владі. І розраховуватися прийдеться іншим людям.
Дивимося, про що далі йдеться у проекті рішення, запропонованого мерією. 

ЄБРР надається місцева гарантія у формі договору гарантії, який має буди погоджений з Міністерством фінансів. Тож залишається слабка надія, що київські чиновники проявлять державну мудрість і договір не погодять. Хоча керівники міста добре навчилися «вирішувати» усі питання в столиці і знають, як це «правильно» робити. Отже, надії на Мінфін майже немає, як і сподівань на відповідальний підхід більшості депутатів міської ради, адже там кожен другий як не студент, так член «фіолетової» команди мера.

Йдемо далі. КТУ встановлюється плата за надання гарантії міської ради у розмірі 1 (одна) гривня на місяць на увесь термін дії укладеного договору гарантії. Тобто міський бюджет отримає за свою гарантію від КТУ протягом 12 років 144 грн. (12 р. х 12 міс. = 144 грн.)! Небагато, але хоч щось…

А натомість у проекті передбачається, що в міському бюджеті всі ці 12 років мають бути передбачені кошти для забезпечення виконання гарантійних зобов’язань міста у розмірі 100% сум платежів. Тобто ті самі 40-50 млн. грн. на рік. А також доручається міському голові м.Кременчука укласти від імені Кременчуцької міської ради з ЄБРР договір гарантії, а директору КТУ – кредитний договір.

Цей проект рішення і сам проект «тролейбусизації» правобережжя, на що місто має витратити 8 млн. євро, нагадує автору деяких наших громадян, які, маючи з доходів лише невелику зарплату, на яку родина ледь може звести кінці з кінцями, беруть у банку кредит на 12 років для купівлі новенького автомобіля, щоб зручніше було добиратися до роботи. Після того, як починаються платежі по кредиту, родина таких позичальників або голодує, або продають усе, що можна, або залишаються ні з чим. 

Проте ініціаторів отримання цього кредиту не можна вважати такими ж наївними. Тут мотивом може виступати особиста зацікавленість. Провести тендери на закупівлю транспорту та виконання робіт на 240 млн. грн. – це вам не якісь дрібниці. Це круто! Навіть 10% від цієї суми становлять 24 млн. грн.! А в Україні з «відкатами» у 10% уже давно ніхто не працює. Зазвичай вони у декілька разів вищі.

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

З пензликом у руці по життю: в Кременчуці відкрили виставки двох досвідчених митців. ФОТОрепортаж 177 0
Вулицями Кременчука: яким було наше місто у другій половині 20-го століття? 467 0
Час згадати, якими були деякі куточки Кременчука на початку тисячоліття. ФОТО 1574 0