Новини з 1996 року

КрАЗ проти МАЗа для ЗСУ: інформаційна війна за військові замовлення вже почалась

Андрій Михайленко 05 серпня 2016 12:30 1630 0

Побутує думка, що хвиля негативу, яку 2 серпня відносно кременчуцького автовиробника у соцмережах підняв вже екс-радник Президента України Юрій Бірюков, може вказувати на те, що сегмент військових вантажівок на себе незабаром переберуть МАЗи, які збираються на потужностях концерну "Богдан".

На те, що боротьба обіцяє бути серйозною і такою, що може бути санкціонована згори, вказує одна деталь. Пан Бірюков, будучи радником Глави Держави, виклав у вільний доступ дані про обсяги поставок КрАЗів  за 2015-2016 роки, а також плани про заплановані закупівлі. Маємо вказати, що інформація про кількість техніки, яка знаходиться на військовому обліку, є державною таємницею (пункт 1.4.14 Зводу відомостей про державну таємницю).

Сам Бірюков з 28 квітня цього року вже не являється радником Порошенка, а нині представляє Блок Петра Порошенка у Миколаївській області.

Певно, що Бірюков має розуміти такий нюанс, що не може бути можливим без волі/вказівок згори. 

 

ПРО ЩО КАЖЕ РАДНИК ПРЕЗИДЕНТА

Бірюков вказав, що на 811 поставлених КрАЗом одиниць техніки було зафіксовано 824 несправності. Багато це чи мало - важко сказати. Якщо враховувати умови експлуатації техніки на передовій, то може виявитись, що це прийнятний рівень виникнення несправностей.

На самому КрАЗі наполягають на тому, що ті несправності, на які вказав Бірюков, виникли через порушення правил експлуатації автомобілів. З таким аргументом усі погодяться - навіть наднадійний автомат Калашникова також потребує періодичного обслуговування (чищення та змащення).

"Летить нафіг усе. 173 електрогенератори! Міністерство двічі зупиняло прийом техніки, вимагаючи заміни цих генераторів. О, як мило - генератор 1702.3771, виробництва Російської Федерації. Коробка передач - 31, охолодження двигуна - 33, рульове управління - 34, гальмівна система - 29, зчеплення - 23, ведучі мости - 11 і так далі на дві сторінки", - емоційно пише наш радник Президента, не вказуючи на причини несправностей.

З приводу цього кременчуцькі автовиробники є більш точними: порушення режимів експлутації та несвоєчасне поточне обслуговування (дивись нижче).

 

 

Вказану інформацію слід вживати вкрай уважно, оскільки КрАЗ, на відміну АК, є більш складним механізмом - заміна того ж моторного мастила є обов'язковою. Питання тих же російських генераторів може мати просте пояснення у вигляді складських залишків з 2012-2013 років.

 

ЩО КАЖУТЬ НА КрАЗі

Звинувачення про зрив термінів поставок на підприємстві також відкидають, вказуючи на те, що поставки 2015 року всі було виконано в обумовлені котрактом терміни, а угода 2016 року вже закрита достроково.

"Інформація позаштатного радника Президента України Ю.Бірюкова не відповідає дійсності, до того ж є нічим іншим, як маніпуляцією громадською думкою напередодні розподілу бюджетних коштів", - так офіційно на підприємстві коментують ситуацію, яка склалася.

 

ЩО ДУМАЄ ГРОМАДСЬКІСТЬ

Більшість сходиться на думці, що військові вантажівки мають бути українськими, але вищої якості. Коли згадують продукцію КрАЗа, то найбільше згадують "незлим тихим словом" автомобілі "Спартан" та "Кугуар".

Також популярною є думка стосовно того, що менеджмент заводу має докласти чималих зусиль, щоб відновити власну конструкторську школу й мати своє інженерне висококваліфіковане ядро.

На фоні цього не слід забувати про той факт, що продукція з Кременчука йде на експорт для подальшої роботи в складних умовах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Теги: Гроші КременчукаБюджет КременчукаЕкономіка КременчукаАТО

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись