Новини з 1996 року

Конфлікт в Другій міській лікарні вичерпано: не "все пропало" в нашій медицині

Марина Баніт 17 серпня 2017 11:42 675 0

Не «все пропало» в нашій медицині! Мова саме про кременчуцькі медичні установи взагалі та про лікарню №2.

15 серпня "Програма Плюс" писала про ситуацію, яка склалася навколо надання медичної допомоги одному з жителів міста Кременчука, у якого виникли ниркові кольки серед ночі у вихідний. У статті пояснювалося, що, за словами дружини госпіталізованого до урологічного відділення чоловіка, йому не приділили належної уваги та не поінформували про суми, методи та способи оплати за лікування. Після низки подій сім’я кременчужан була шокована пред’явленими цифрами до сплати. Свідком цих подій стала кореспондент і тому повідомила читачам суху інформацію про обставини ситуації. Тоді повідомлялося про наміри отримати коментар у  начальника відділу управління охорони здоров’я щодо правомірності дій медичних працівників.

Отже, що з того вийшло.

По-перше, варто віддати належне майже миттєвій реакції не так давно призначеному на посаду  головного медика Кременчука пану Дмитру Петращуку. Він того ж дня почав розбиратися з тим, що трапилося, і домовився з головним лікарем 2-ої лікарні про тристоронню зустріч пацієнта, медиків та журналіста, на якій розберуться у ситуації одразу й прозоро. Він коротко виклав свою думку, що пацієнтів мають повідомляти про фінансовий бік лікування заздалегідь, а не постфактум. Про інше утримався коментувати до з'ясування обставин.

Уже вранці наступного дня під час розбору ситуації дуже коректно повів себе і головний лікар Другої лікарні Віктор Севастян. І за це йому спасибі.

Звичайно, одразу в кабінеті трохи відчувалося напруження. Головний лікар запросив усіх медиків -  учасників викладених у статті обставин.

Далі пункт за пунктом пан Севастян коментував статтю і встановлював обставини чесно та відкрито, де потрібно - визнавав допущені підлеглим йому медперсоналом помилки.

У той самий час присутні лікарі пояснили, що так буває, що біда не приходить одна. В ту ніч і наступного дня до лікарні потрапили важкі хворі, через це медики навіть фізично не встигали обійти всіх пацієнтів, які не були у важкому стані (стан, у якому порушуються функції життєдіяльності).

Після довготривалої розмови пан Севастян показав приклад мудрого керівництва.

 Віктор Севастян вибачився від імені присутніх лікарів за те, що дали привід для роздумів, що про пацієнта забули, і просив надалі не робити таких помилок. При зайнятості може медсестра підходити й цікавитися станом людини.

 Пацієнт з розумінням до вищенаведених обставин про наявність інших хворих у важкому стані прийняв вибачення.

Про ліки, які кореспондент назвала "з-під поли", лікар пояснив, що у них дійсно є залишки ліків, які часом дають змогу надати невідкладну допомогу пацієнту серед ночі або коли немає часу бігати по них в аптеку. Але підлеглому лікарю пояснив, що пацієнту треба пояснювати, що в них є альтернатива - де брати ліки, також лікарі повинні надавати інформацію завчасно про вартість ліків та їх перелік.

Пацієнт розповів, що загалом самим напрямком медикаментозного лікування він задоволений. Результат самого лікування наразі є і за це він дякує.

У статті також згадувалося, що пацієнта не попередили завчасно про те, що у закладі буде платно, а що безплатно.

Кажучи словами чорного гумору, який пролунав на зустрічі: «Пацієнт має знати завчасно, що йому дешевше – лікуватися чи помирати». Не дай Боже, звичайно, але такі суворі реалії нашого життя.

Пан Севастян доручив лікарям для уникнення подібної ситуації роз’яснювати прогнози матеріальних витрат перед госпіталізацією, щоб уникнути ефекту несподіванки у всіх пацієнтів надалі.

Потім з’ясовували питання вартості ліків та умови перебування місцевих та іногородніх пацієнтів, згідно із законодавством.

Стосовно нашого пацієнта, то сталося непорозуміння, де він живе, а де прописаний. Але завдяки плідній розмові все з’ясовано.

На суб’єктивну думку кореспондента, конфлікт вичерпано і про це свідчить те, що головні медики Кременчука реагують відповідним чином на непорозуміння швидко і регулюють конфлікти між персоналом та пацієнтами.

Пан Севастян зауважив, що завжди готовий вислухати скарги пацієнтів і допомогти, чим може. Пацієнт, прийнявши вибачення, заявив, що претензій наразі не має.   

Тож на цьому історія з даним конфліктом закінчується.

 P.S: Поки у вищевикладеному конфлікті розбирався головний лікар, у кореспондента під час бесіди виникли інші роздуми стосовно медицини і вартості ліків. Під час розмови як доказ правомірності пред’явленої оплати головним лікарем були згадані документи і правові акти, які чинні, але, на думку кореспондента, утворюють колізію законодавства. Але при поверховому аналізі почутої інформації такі розпорядження приходять згори, і працівники, як і головні лікарі, певною мірою тут ні до чого. Тож наступна історія буде про правомірність благодійних внесків, колізії закону та протоколи МОЗ, про Конституцію України та права і обов’язки пацієнтів у полі фінансової медицини та погляди місцевої влади на це.

Але це вже буде інша історія про інших героїв нашого часу.

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись