Новини з 1996 року

Губернатор Головко надію обіцяє. Мер Малецький - вбиває. Кременчуцька мостова мрія. Відео

Олександр Курилов 07 квітня 2017 09:57 790 0

У Кременчуці – друга перемога в справі будівництва нового мосту через Дніпро поряд з існуючим. Лише вчора цю справу підтримав транспортний комітет парламенту України, а вже сьогодні на цю тему оприлюднив свій однозначний коментар губернатор Полтавщини Валерій Головко. Головне в його твердженні, а йдеться про його зустріч з представниками китайської компанії «China road and bridqe corporation», - міст через Дніпро якщо й буде, то тільки біля Кременчука.

«Зустрівся з представниками китайської компанії «China road and bridqe corporation». Обговорили можливі варіанти будівництва мосту через Дніпро поблизу Кременчука, - зазначає Валерій Головко у соціальних мережах.

«Реалізація цього проекту - стратегічна складова інфраструктури розвитку не лише Полтавщини, а й всієї України.  Ми маємо розуміння, в якому напрямку рухаємося. При наступній зустрічі з китайськими партнерами я б хотів обговорити всі варіанти подальшого будівництва: проект за пропозицією китайських партнерів і служби автомобільних доріг, міст, який хоче бачити Кременчук. Тоді ми прийдемо до єдиного розуміння, який проект будемо впроваджувати», - зазначає керівник Полтавщини.

І слова його важливі.  З твердження Валерія Головка виходить, що раніше він не знав, у який бік слід рухатися. Натомість тепер знає, в який бік, і це Кременчук.

Про що слід додати – китайці на відео з губернатором були досить виваженими – вони лише показували три свої проекти й говорили про привабливість кожного. Про те, де саме міст будувати, - гості вже не запитували.

Мер Кременчука Малецький вбиває надії мешканців на новий міст

Натомість міський голова Кременчука Віталій Малецький, який сьогодні візьме участь у спеціальному обговоренні теми мосту, сам того не розуміючи, мрії мешканців нашого міста про новий мостовий перехід вбиває під корінь.

Це сьогоднішня зустріч міського голови з журналістами й  пояснення мера з мостової теми.

«Варіант будівництва один – це кредитні кошти. Але гарантію про їх повернення має дати уряд. У Кременчуці такі кредитні гарантії вже майже вичерпано», - така відповідь міського голови на запитання: чи буде проїзд по новому мостовому переходу платним, чи залишиться безкоштовним.

«Думаю, що все ж залишиться безкоштовний проїзд, і мова тут про економіку. По мосту через Дніпро проїжджає на добу до 10 тисяч авто. Якщо збирати кошти за проїзд, то це можливо тільки з транзитного транспорту. У підсумку, якщо порахувати, – виходить мільйон гривень за рік. Але цих коштів вистачить лише для того, аби, як зазначено в ТЕО, новий міст могла обслуговувати спеціальна дільниця, яку теж планується створити.

Зрозуміло, що мова тут може йти тільки про державні гарантії», - зазначив міський голова Кременчука, який також додав,  що перші документи  - техніко-економічне обґрунтування (яке, до речі, теж слід переглядати) вже відправлено віце-прем'єру Омеляну.

Останнє, про що слід додати, – це цифри. Вартість  нового мосту в Кременчуці за нинішніми цінами – за десять мільярдів гривень. Вартість самого проекту – ще  500 мільйонів грн.

Зрозуміло, що уряд такий кредит на себе може взяти, якщо термін його виплати складе не один десяток років. Однак це може статися в кращому житті.

У реальному –  Україні й так потрібно повернути 18 мільярдів доларів США кредитних коштів у наступні два роки. Ще з практики існуючих сьогодні відносин – нині розмір коштів усіх інвестиційних проектів нашого уряду дорівнює приблизно стільки ж, як один проект нового кременчуцького мостового переходу.

До того ж ще є умови самого будівництва – міст у такому варіанті однозначно будуватимуть китайські будівельники й однозначно всі комплектуючі, включно з цементом, будуть китайськими.  Від України – тільки щебінь і повернення з відсотками 10-мільярдного  кредиту, який у підсумку якщо й вплине, то тільки на збільшення ВВП у Китаї. 

Втім останнє слово, а Україна сьогодні через брак грошей  не може добудувати міст ні в Запоріжжі, ні у Києві, в цій справі буде за Прем’єром  Гройсманом і парламентом.

В останньому, до речі, виникнуть такі ж запитання.

 

Теги: Крюківський міст

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись