Новини з 1996 року

Гроші Кременчука: Малецький заходився купляти у львів'ян супертролейбуси для рейсів до Крюкова

Андрій Михайленко 03 жовтня 2016 18:14 1150 0

Як стало відомо, тролейбуси автономним ходом зможуть долати Крюківський міст, на якому відсутні лінії електропередач для електротранспорту.

Для цього мер заходився за рахунок кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку купити 10 тролейбусів, які матимуть запас автономного ходу аж на 20 кілометрів.

Такий запас автономного ходу, як стверджує міський голова, потрібен, щоб з центру Кременчука доїхати в Крюків до прохідної вагонзаводу.

Мер також зазначив, що такий диво-тролейбус коштує у півтора раза дорожче, ніж звичайний тролейбус.

У даному випадку мова йде лише про один український тролейбус, який відповідає вищевказаним характеристикам - "Електрон Т19". 

 

"Електрон Т19" за 6,4 млн. гривень, але самотужки зможе подолати Крюківський міст, а там - на Раківку.

 

Виробником даної машини є спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс», яке розташовано у Львові.

Дане підприємство вже цьогоріч разом з луцьким Автоскладальним заводом №1 Публічного акціонерного товариства «Автомобільна компанія «Богдан Моторс» брало участь у тендері на поставку одного тролейбуса, котрого нещодавно демонстрували депутатам та журналістам.

Навесні цього року львів'яни за свій виріб у Кременчуцького тролейбусного управління просили 6,4 млн. гривень проти 4 млн. гривень, в які нашому місту, зрештою, обійшовся луцький "Богдан".

 

Луцький "Богдан" - без автономного ходу, але коштує 4 млн. гривень.

 

Усе сходиться: львівський виріб дорожчий за луцький приблизно у півтора раза. 

Виходячи з цьогорічних пропозицій "Електротрансу" на тендері, можна вказувати, що десяток "Електронів" обійдуться Кременчуку орієнтовно у 65-70 млн. гривень - така ціна тролейбусизації пасажирських маршрутів з центру міста до Крюкова.

Додаткових витрат потребуватиме встановлення ліній електропередач від Крюківського мосту до прохідної вагонзаводу (але краще вже тягти лінію до кола біля в'їзду до Садків, якщо не до центру Садків).

Як зазначає мер, стовпи для тролейбусних ліній і донині стоять у Крюкові - витрати на електрифікацію мінімізуються.

Нагадаємо, нещодавно у Кременчуцькому тролейбусному управлінні робився аудит, який є необхідною умовою для отримання кредиту від ЄБРР.

Міська влада розраховує на 6,5-7 млн. евро, що за нинішнім курсом орієнтовно складає 200 млн. гривень.

Цих коштів за нинішніх цін має вистачити на 10 львівських напівавтономних "Електрон Т19" та 33-34 луцьких "Богданів".

 

ЩО ЩЕ МЕРУ СЛІД КУПИТИ

"Програма Плюс" радить меру скористатися даним кредитом ЄБРР по повній та подбати про власний імідж сповна. Для цього пану Малецькому слід вирішити питання про придбання бодай одного електробуса за 9 млн. гривень.

Стільки коштує "Електрон Е19" (головне фото до статті) - той же тролейбус, але без штанг - джерелом слугують батареї.

 

 

Ще раз слід зауважити - даний виріб суто іміджевий, бо в економічному плані електробус програє своєму звичайному дизельному побратиму по всіх параметрах.

Звичайний низькопідлоговоий бус коштує нині близько 3 млн. гривень, тобто різниця в ціні з електробусом - 6 млн. грн.

Стандартний автобус типу "ЛАЗ" або "МАN" на 100 кілометрів споживає орієнтовно 30-40 літрів дизпалива, які коштують до 800 гривень. Додамо ще 200 гривень, які слугуватимуть витратами на мастило, гуму й ТО - маємо 1 тис. гривень на кожну сотню кілометрів, або 10 грн. за кожен кілометр.

Якщо поділити різницю у вартості на 10, то матимемо пробіг у 600 тис. км. 

При щоденному пробігу в 250 кілометрів виходитиме 2400 днів експлуатації, або ж 6,5-7 років безперервної експлуатації.

Дані розрахунки є ідеальними, оскільки електробус буде їздити на електриці та "споживатиме" гуму своїх коліс.

За вказані 6-7 років якраз прийде час замінювати батареї, які коштують чимало. При таких розкладах економічна доцільність довгострокової експлуатації електробусів розчиняється у повітрі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Теги: Гроші КременчукаБюджет КременчукаТранспорт КременчукаПолітика КременчукаРезонанс Кременчука

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись