Новини з 1996 року

Громадська комісія оприлюднила результати місячної перевікри міського транспорту - результати вражають

Марина Баніт 24 листопад 2017 13:26 821 0

У Кременчуці активісти, об'єднавшись, провели перевірку роботи перевізників й оприлюднили результати своєї роботи. Про висновки й вимоги читайте далі.

Генадій Тертичний опублікував на своїй сторінці у ФБ наступне:

"У Кременчуці майже місяць працювала громадська комісія з контролю за важливими аспектами життєдіяльності в місті щодо надання населенню належного сервісу міським маршрутним транспортом, усунення недоліків пасажирського перевезення та для профілактики і виявлення правопорушень із боку водіїв. 

Регулювання роботи пасажирського автотранспорту в місті Кременчуці здійснюється відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт» зі змінами, внесеними 24.09.2008, постанов Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» зі змінами, від 18.02.1997 №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» зі змінами, від 08.11.2006 № 1567 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», наказу Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 «Про затвердження Порядку і умов організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом», а також рішення виконкому міської ради від 31.05.2010 № 157 «Про організацію пасажирських перевезень автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування».


За результатами перевірки членам комісії спало на думку, що пасажирські перевезення в режимі «маршрутне таксі» в Кременчуці належать, безумовно, до тіньового сектору економіки. Про це свідчить: 
1. Відсутність прозорих договірних умов між фірмою-перевізником, власниками автомобільних засобів, водіями та організатором перевезень – виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради.
2. Відсутність практики продажу квитків на маршрутах.
3. Відсутність документованого підтвердження реальних витрат перевізника. 
4. Перевізником не ведеться облік пасажиропотоку та отриманої виручки. 


Перелічені вище обставини ставлять під сумнів обґрунтованість встановлених у місті тарифів за проїзд у маршрутному транспорті. І, відповідно, це сигналізує про відсутність у перевізника чіткого механізму обрахування прибутку підприємства, що тягне за собою несплату в реальному обсязі податку на прибуток.
Як показала перевірка, більшість маршрутних таксі, такі як: № 28, 3-б, 15, 17 проїжджали повз зупинки – понаднормово заповнені пасажирами (більше 18 осіб). У ті, що зупинялись, ледве могли втиснутись 2-3 пасажири, при цьому двері маршрутки зачинялися примусово.

 

Серед пасажирів маршрутних автобусів багато дітей шкільного віку, які змушені довго чекати на автобус на зупинках очікування громадського транспорту (а морози вже на порозі!), а потім, ризикуючи своїм здоров’ям і життям, вони змушені чіплятися за дорослих, щоб хоч якось триматися та не впасти, коли зачиняються двері.

 

Маршрутки не пристосовані для перевезення надмірної кількості людей, пневматика на дверях не витримує такого навантаження.

Всі ми пригадуємо нещодавній випадок, коли доросла людина ледве не випала з маршрутки № 17 під час руху! Добре, що людина підготовлена (пройшов військову підготовку), та не сталося лиха. Тож діти, матері, пенсіонери та інваліди знаходяться в групі ризику.

Ситуацію в місті ледве рятують тролейбуси та сільські автобуси, які, до речі, теж переповнені. Але це в місті! Що ж стосується перевезень у Крюкові (маршрути № 2, 9), там альтернативи взагалі не існує, лише маршрутні автобуси, які не зупиняються, оскільки вже повністю заповнені на кінцевих зупинках (Чечелєво, Білецьківка, Садки, Розвилка) та автобуси, які рідко проїжджають попутно.

Пасажирам досі невідомо, хто їх перевозить, на водіях відсутні бейджики з прізвищами, немає відеореєстраторів, жодної інформації (окрім схеми проїзду, ким був затверджений тариф та назви перевізника) в салонах маршруток також не виявлено. Спадає на думку, що більшість водіїв, мабуть, взагалі не оформлені, бо інакше навіщо ж приховувати інформацію!?


На запит ГО «Антикорупційний альянс Україна» до Управління патрульної поліції в місті Кременчуці стосовно кількості виявлених порушень з боку водіїв, перевізників нам надали відповідь, за якою протягом 2017 року уповноваженими особами патрульної поліції на водіїв маршрутних транспортних засобів винесено 487 постанов за порушення ПДР України (з них 436 – за порушення правил перевезення пасажирів), складено 38 протоколів за ст. 124 КУпАП.


З наведеної вище інформації очевидні такі першочергові проблеми, як:

 

- недостатня для населення нашого міста кількість маршрутних таксі, велику частину з яких заборонила виставляти на маршрути міська влада; 

- у Кременчуці наближаються серйозні проблеми з водіями. Як розповіли самі водії, власники та директори автотранспортних підприємств до них ставляться, як до «бидла». Не створені умови для нормального (людського) перепочинку водіїв між рейсами. Більшість заробітчан перебувають за кордоном, і кількість їх збільшується.

- технічний та санітарний стани маршрутних таксі дуже далекі від ідеалу. Час від часу вони вже зараз глохнуть та не заводяться, і пасажири вимушені чекати та пересаджуватись на інші маршрутки (а що ж буде зимою?!).

Коли в автобусі працює опалювальна пічка, пасажири задихаються від запаху гару. Під час дощу з люків капає вода, від чого мокрі сидіння. Сходинки на більшості автобусів іржаві, підлога брудна, салон не просушується і не дезінфікується, від чого запах у ньому затхлий.

Окремої уваги заслуговують шторки на вікнах! По-перше, дуже схоже, що вони не знали прання з того моменту, як їх повісили, бо вони «стоять». По-друге, на наш погляд, їх узагалі не повинно бути в громадському транспорті, оскільки не видно, яку зупинку проїжджаємо. Для зручності пасажирів вікна необхідно затонувати спеціальною плівкою, це буде гігієнічнішейі полегшить прибирання салону.

Також «дуже радує» щільне розміщення посадкових сидінь. Тут одне з двох: або маршрутні автобуси призначені для перевезення дітей, або – для проїду дорослих з дуже мініатюрними габаритами)) без сумок і, бажано, без верхнього одягу. 


Перевірка закінчилася, покращення умов та якості надання належного сервісу перевезення пасажирів ми (громадська комісія) не побачили, робота відділу транспорту відсутня.
Пасажирський транспорт повинен задовольняти потреби населення в переміщеннях, а не наражати людей на ризик для їхнього життя та здоров’я. Кількість пасажирського транспорту та існуюча маршрутна мережа не відповідають потребам населення міста Кременчука в перевезеннях!


Міська влада не контролює належним чином виконання умов договору «Про здійснення пасажирських перевезень на постійних міських маршрутах загального користування» в частині якісного здійснення перевезень пасажирів міськими маршрутами з боку перевізників.


Нагадаю контролюючим органам, що скорочення часу, який витрачають громадяни на подолання відстані, забезпечення їм комфортних умов під час руху – найважливіші з задач розвитку міського пасажирського транспорту.

Міська влада не надала свого представника з метою забезпечення прозорості та оперативного реагування на виявлені правопорушення. Тому членами комісії проводилась фото/відео фіксація. 


Якщо найближчим часом ситуація не зміниться на краще – будемо ставити під сумнів перебування відповідальних осіб на посадах та ініціювати переобрання фірм-перевізників на прозорих конкурсах.

Нааль, не на всі питання в запиті до виконкому нам надали відповідь. Щодо тарифів, ми отримали ксерокопії ксерокопій, які важко вивчати через відсутність чіткого змісту. Тож до цього та інших питань наша громадська комісія повернеться згодом. Договірні умови ми також не побачили. Що стосується пільгових категорій населення, то ми чекаємо на монетизацію, яка полегшить ситуацію. Також перевізники скаржаться на відсутність компенсації за перевезення пільгових категорій пасажирів.

ВИМОГИ: 
- обладнати маршрутки відеореєстраторами; 
- фірмам-перевізникам забезпечити водіїв формою з бейджиками; поповнити маршрути новими автобусами, якщо немає можливості – повернути "мерседеси спринтери" та ін. (80 одиниць), яким заборонили працювати перед зимою 2016 року; 
- контролювати чітке дотримання інтервалу руху маршруток;
- облаштувати місця відпочинку для водіїв на кінцевих зупинках (санвузол, місце для обігріву та місця для паління);
- категорично заборонити паління водіїв у салонах автобусів та розмовляти під час руху по мобільному;
- обов’язково здійснювати щоденну санітарну обробку салонів.

РЕКОМЕНДАЦІЇ: 
- прибрати рекламу з вікон; 
- замість шторок затонувати вікна від сонця;
- збільшити відстань між сидіннями;
- облаштувати маршрутки кондиціонерами.

На цьому робота громадської комісії не завершується! Ми ще повернемося до питань перевезення пасажирів, тарифів та інших громадських проблем у Кременчуці."

 

 

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись