Новини з 1996 року

Гостре питання булінгу серед учнівської молоді. У Кременчуці обговорювали проблему

Валерія Макряшина 30 січня 2018 12:00 641 0

26 січня у Кременчуцькій ЗОШ №24 відбувся міський семінар-експлікація керівників методичних об’єднань, класних керівників «Формування національної самосвідомості та правової культури учнів засобами інтерактивного виховання».

Захід відбувся у форматі #Світовогокафе #Worldcafe на тему «Булінг. Виявлення та стратегія захисту».

Як повідомляє прес-служба патрульної поліції міста, до обговорення долучилися спеціалісти з різних сфер діяльності, які так чи інакше стикаються з даною проблемою, а саме: інспектор із зв’язків з громадськістю УПП в м.Кременчуці Ярослава Крамаренко, інспектор 1 роти УПП в м. Кременчуці Максим Оченаш, завідувачка психологічної служби КМНМЦ Лариса Сирота, психіатр психоневрологічного санаторію "Славутич" Анна Гончаренко, спеціаліст служби у справах дітей Автозаводської районної адміністрації Світлана Охнівська.

Усі учасники семінару-практикуму мали можливість отримати практичні рекомендації та виробити алгоритм спільних дій у разі виявлення дітей, що потрапили під дію такого негативного явища, та надання своєчасної комплесної кваліфікованої допомоги жертвам булінгу.


 

Булінг – це цькування однієї дитини іншою, агресивне переслідування, яке часто поширене в школах. 

Випадки насильства серед учнів завжди були в школах, та зараз вони стають дедалі помітними. Початок цьому дає такий собі рекет щодо учнів початкової школи, коли, наприклад, старші діти відбирають у них мобільні телефони. Серед дітей 11-15 років поширені плітки, принизливі жарти та бойкот.

За словами психолога Світлани Кривцової, цькування завжди починає одна людина для того, аби затвердити свій авторитет, розважитися або отримати якусь вигоду.

– Решта дітей, спостерігаючи за діями булера, або їх ігнорують, або обурюються та намагаються втрутитися. Але, бачачи, що жертва не чинить опір, а вчитель їхню ініціативу не підтримує, діти відчувають безпорадність і їхній настрій може змінитися – від співчуття жертві до роздратування і байдужості, – пояснила психолог.

Основні ознаки булінгу і так званого мобінгу (менш радикальних образ) це:

нерівність сил агресора і жертви;

повторюваність насильства;

гостра емоційна реакція жертви.

Найчастіше цькування відбувається в школах, де діти апатичні й розчаровані, а їхня потреба у визнанні та розумінні не задоволена. Там же, де образа честі людини вважається порушенням більшим, ніж прогул або вандалізм, булінг виникає дуже рідко і скоріше є винятком з правил.

Жертвою цькування може стати абсолютно будь-яка дитина, не зважаючи на те, якою б сильною чи здібною вона не була. Однак найчастіше жертвами стають ті, хто найбільше виділяється (дивно одягнений, дивно поводиться, неохайний). Також потенційними жертвами можуть стати ті, хто швидко втрачає самоконтроль, легко піддається емоціям.

Булерами ж найчастіше стають ті, хто ростуть без заборон та авторитету батьків, але в той же час їм не вистачає уваги і поваги дорослих. У більшості таких дітей – яскраво виражені нарцисові риси характеру. Їм увесь час доводиться самостверджуватися за рахунок інших людей, доводити власну перевагу.

За останні кілька місяців близько 67% дітей в Україні віком від 11 до 17 років стикалися з проблемою цькування. І 48% з них нікому про це не розповідали.

Що робити?

Дітям не варто намагатися вирішити ситуацію самотужки, адже з булером не завжди можна порозумітися. Краще звернутися до батьків, учителів або старших, яким дитина довіряє.

Якщо над вашою дитиною знущаються, ви, як батьки, повинні уважно вислуховувати скарги дитини і ставитися до цього серйозно, а не просто відмахуватися словами "дай здачі". Завдяки підтримці батьків дітям легше переживати проблеми в школі. Також варто звернутися до шкільних учителів та звернути їхню увагу на цю проблему. У найкритичнішій ситуації варто залучити поліцейських і навіть подумати про зміну місця навчання.

Учителям же потрібно не показувати свою фізичну перевагу, а поговорити з дитиною. Крім того, за витівками булера не можна спостерігати, адже йому потрібні глядачі, щоб максимально проявити демонстративну поведінку. При витівках на уроці можна спробувати відволіктися від заняття і зосередити увагу на булері, спробувати залучити його до навчального процесу.

Однак варто пам’ятати, що не можна закривати очі навіть на найменший прояв цькування, адже розібратися з ситуацією можна лише спільними зусиллями і тільки якщо вчасно звернути на неї увагу.

 

 

За інформацією ЗМІ

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись