Новини з 1996 року

Головний лікар Другої лікарні вимагає гроші та відмовляє в медичній допомозі? - про медичний кримінал

Марина Баніт 13 жовтня 2017 10:00 2070 0

Питання безкоштовної, але дороговартісної при цьому медицини та добровільно-примусових благодійних внесків торкається всіх. Як не сумно, але медики, в чиїх руках інколи не тільки здоров’я, але й життя людини, часто «вмикають режим бога». Відчуваючи свою владу, вони змушують платити за те, що мало б надаватися українцям безоплатно.

Саме про такий випадок репортеру розповів кременчужанин Андрій, який звернувся до редакції з письмовою заявою і просив про допомогу.

Чоловік має вже дорослих дітей, малих онуків, а ще нещодавно в нього була дружина. Хвороби коханої жінки останнім часом ставали причиною для звернення до Другої міської лікарні, де головним лікарем є Севастян Віктор Петрович. Одного разу довелося звернутися туди й невістці.

Уже більше року як немає на цій землі Андрієвої жінки, але чоловік намагається принаймні в суді відстояти правду. Бо кохана дружина назавжди залишиться в серці.

А звернутися до редакції пан Андрій вирішив після виходу у світ статті про ту ж саму Другу лікарню.

Тоді "Програма Плюс" писала, що за недбалого «лікування» в Другій лікарні з пацієнта вимагали чималі гроші: Продають ліки з-під поли та 8 годин не підходять до пацієнта. Жахіття кременчуцької лікарні

Прочитавши статтю, Андрій зробив заяву до правоохоронних органів про допит журналістів та потерпілих, про яких ідеться у статті, та, відповідно, про проведення розслідування протизаконних дій, вказаних у статті.

Як уже в редакції пояснював пан Андрій,

уже майже рік, як він подав заяву про протизаконні дії головного лікаря Другої лікарні до поліції.

За його словами, одразу його заяву поліцейські проігнорували і просто відписалися, але через суд вдалося змусити  внести справу до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Далі порушення вже були й у ході слідства.

Отже, про що розповів чоловік, який у суді визнаний як представник потерпілої дружини, яка померла.  

Протягом року розпочато розслідування з приводу: ненадання належної медичної допомоги, що спричинила смерть, та вимагання грошей у вигляді благодійних внесків; з приводу обставин, зазначених у статті, та невиконання службових обов’язків з боку слідчого.

 Далі - заява пана Андрія без особистих даних і зі скороченнями:

            «2 вересня 2016 року в Другій міській лікарні м. Кременчука Полтавської області внаслідок ненадання  медичними працівниками допомоги без поважних причин померла моя дружина Людмила 1965 року народження.

            За вказаним фактом 14 вересня 2016 року внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочате досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 139 КК України, а саме: ненадання без поважних причин допомоги хворому медичним працівником, який зобов'язаний, згідно з установленими правилами, надати таку допомогу, що спричинило смерть хворого.

06 жовтня 2016 року старший слідчий відділення № 1 Кременчуцького ВП ГУ НП в  Полтавській області Шубіна О.В., в провадженні якої увесь цей час перебуває кримінальне провадження, особисто від мене отримала цілий ряд документів, що необхідні для призначення та проведення комплексної судово-медичної експертизи, зокрема історії хвороби померлої Андрієнко Людмили Іванівни, її медичної картки, медичних знімків, документів щодо перебування померлої на стаціонарному лікуванні в Другій міській лікарні м. Кременчука тощо.

            Однак з того часу слідчі дії по зазначеному кримінальному провадженню не здійснювалися, внаслідок чого я був змушений звертатися зі скаргами на бездіяльність старшого слідчого Шубіної О.В.

            На даний час по кримінальному провадженню не тільки не призначена та не проведена комплексна судово-медична експертиза (і це більш ніж через рік після початку проведення досудового слідства), а й навіть не проведена попередня службова перевірка дій лікарів Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області, що повинна бути проведена Департаментом охорони здоров’я Полтавської обласної державної адміністрації на підставі відповідного звернення слідчого, що проводить досудове слідство по кримінальному провадженню, тобто старшого слідчого Шубіної О.В.

            Зазначені факти дають усі обґрунтовані підстави вважати, що слідчі дії по кримінальному провадженню не здійснюються старшим слідчим Шубіною О.В. навмисно, в інтересах певної особи, а саме головного лікаря Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області Севастяна Віктора Петровича, який має широкі особисті зв’язки та значні фінансові кошти».

Слідча три місяці утримувала документи і не передавала їх до

Департаменту охорони здоров’я для проведення службової перевірки.

           «Так, листом Кременчуцької місцевої прокуратури від 23 червня 2017 року за підписом в.о. керівника Кременчуцької міської прокуратури Ольховського Б.В. мені було повідомлено, що 23 червня 2017 року слідчим СВ ВП № 1 Шубіною О.В. направлено відповідні матеріали до Департаменту охорони здоров’я Полтавської обласної державної адміністрації для проведення службової перевірки.

Однак, відповідно до листа з відділення поліції № 1 Кременчуцького відділу поліції ГУ НП в  Полтавській області без вих. № та дати за підписом старшого слідчого Шубіної О.В., матеріали до Департаменту охорони здоров’я Полтавської обласної державної адміністрації для проведення службової перевірки по кримінальному провадженню були передані лише 21 вересня 2017 року, що підтверджується вхідним номером на цьому листі (копія листа додається)», - пояснює Андрій той факт, що документи три місяці не були в Департаменті охорони здоров’я, а прокуратура повідомляла про інше.

        «Тобто

           - або старший слідчий Шубіна О.В. наполегливо та відверто вводить в оману не тільки потерпілого по кримінальному провадженні, а і посадових осіб Кременчуцької місцевої прокуратури,

           - або, про що не хотілося б навіть думати, певні посадові особи Кременчуцької місцевої прокуратури просто відверто прикривають навмисну бездіяльність старшого слідчого Шубіної О.В.»

Прокуратура відповіді не надала:

 «Внаслідок зазначеного 27 вересня 2017 року мною подана заява на ім’я керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Кривоніса Р.Є. та прокурора Полтавської області Кармазіна М.А. про внесення до єдиного державного реєстру досудових розслідувань відомостей про факт вчинення старшим слідчим слідчого відділення № 1 Кременчуцького ВП ГУ НП в  Полтавській області Шубіною Оленою Вадимівною кримінальних правопорушень, передбачених ст. ст. 364 («Зловживання владою або службовим становищем»), 367 («Службова недбалість») Кримінального кодексу України та початок досудового розслідування.

         Незважаючи на те, що відповідно до ч. 1 ст. 214 КПК України слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов'язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування, відповіді на цю заяву на даний час мною не отримано.

Про гроші у цій справі, а їх здирали чимало:

   «Крім того, під час перебування на лікуванні моя дружина перебувала під наглядом службових осіб Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області протягом шести років, перебуваючи як на амбулаторному, так і періодично на стаціонарному лікуванні в даній медичній установі.

        Увесь цей час за надання лікування, а також за створення належних умов перебування дружини в медичній установі з боку головного лікаря Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області Севастяна Віктора Петровича постійно та наполегливо вимагалися грошові кошти під виглядом так званих «добровільних благодійних внесків».

          У випадку відмови сплатити зазначені кошти або навіть їх фактичної відсутності від головного лікаря Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області Севастяна В.П. підпорядкованим йому працівникам даної медичної установи надходять вказівки не надавати громадянам належної медичної допомоги до фактичного надходження від них грошових коштів під виглядом так званих «добровільних благодійних внесків».

          Також зазначена службова особа особисто контролює сплату громадянами встановлених так званих «добровільних благодійних внесків», а також вимагає від хворих покинути медичну установу у випадку відмови або неспроможності зазначені внески сплатити.

       Крім того, з метою отримання додаткових грошових коштів головним лікарем Севастяном В.П. в приміщенні державної медичної установи створений цілий відділ платних палат покращеного перебування, що обслуговуються окремим штатом медичних сестер і нянечок та вартість перебування в яких на даний час становить сто гривень на добу з людини без будь-яких інших витрат на фактичне лікування.

        Зазначені «благодійні внески» спочатку сплачувалися мною готівкою як через касу лікарні, так і особисто головному лікарю Севастяну В.П., а з травня 2016 року внаслідок його безпосередніх вимог - через банківську установу на рахунок благодійного фонду «Міцне здоров’я».

         Доказами оплати мною «благодійних внесків» на рахунок благодійного фонду «Міцне здоров’я», зокрема, є платіжні доручення від 08 серпня 2016 року на суму 211,00 грн., від 10 серпня 2016 року на суму 845,00 грн. та від 11 серпня 2016 року на суму 380,00 грн.

        Крім того, беззаперечним доказом того, що сплата громадянами встановлених та визначених виключно головним лікарем Севастяном В.П. «добровільних благодійних внесків» носить загальнообов’язковий системний характер, є факт оплати мною зазначених внесків у розмірі 1 350,00 грн. за проведення планової операції з усунення звичайного апендиксу моїй невістці  Ірині, що підтверджується платіжним дорученням від 08 серпня 2016 року.

          При цьому прошу Вас звернути особливу увагу на те, що при визначенні головним лікарем Севастяном В.П. грошового розміру зазначених «добровільних благодійних внесків» у жодному конкретному випадку відсутнє будь-яке навіть формальне обґрунтування зазначеного визначеного грошового розміру з посиланням на вартість ліків та препаратів, вартість послуг лікарів та іншого медичного персоналу тощо.

Як свої дії пояснює лікар Севастян               

 Як на правову підставу виправдання вищезазначених дій головний лікар Севастян В.П., а також інші службові особи Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області намагаються посилатися на певні нормативно-правові акти, зокрема на:

           постанову Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закладах освіти»,

           постанову Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)»

           постанову  Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2000 року № 1222 «Про затвердження Порядку отримання добровільних внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування»,

           а також на розпорядження Голови Полтавської обласної державної адміністрації від 31 травня 2012 року № 231 «Про затвердження тарифів на платні послуги, які надаються лікувально-профілактичними державними та комунальними закладами охорони здоров’я області» та лист Державної інспекції з контролю за цінами від 17 травня 2008 року № 200/6-10/1799.

           У той же час перелік платних послуг, які можуть надаватися в державних та комунальних закладах охорони здоров'я, вищих медичних навчальних закладах та науково-дослідних установах, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закладах освіти», містить чітко визначений вичерпний перелік вказаних платних послуг, що не підлягає розширенню або додатковому тлумаченню (розділ I «Послуги, що надаються згідно з функціональними повноваженнями державними і комунальними закладами охорони здоров'я» зі змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України № 989 від 11 липня 2002 року, № 862 від 02 вересня 2005 року, № 644 від 28 липня 2010 року та № 33 від 25 січня 2012 року).

            Крім того, відповідно до п. 12 Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» («Повноваження центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів  Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад щодо регулювання   цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг» зі змінами, внесеними   згідно   з   Постановою  Кабінету Міністрів України №  1351 від 27 серпня 2003 року)  Рада міністрів  Автономної  Республіки  Крим,  обласні, Київська  та   Севастопольська   міські   державні   адміністрації регулюють (встановлюють) тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні  і комунальні заклади охорони здоров'я.

Кожен має право знати, скільки і на підставі чого з нього гроші вимагають!

          Одночасно з цим ні до мого відома, ні, як мені достеменно відомо, ні до відома інших пацієнтів Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області, а також їхніх близьких, рідних та друзів, жодного разу не доводився зміст розпорядження Голови Полтавської обласної державної адміністрації від 31 травня 2012 року № 231 «Про затвердження тарифів на платні послуги, які надаються лікувально-профілактичними державними та комунальними закладами охорони здоров’я області», про існування якого я дізнався виключно з листа управління охорони здоров’я виконавчого комітету Кременчуцької міської Ради Полтавської області № 01-22/1383 від 09 вересня 2016 року за підписом колишнього начальника управління Середи М.В.

          Ознайомившись з вказаним розпорядженням на офіційному сайті Полтавської обласної державної адміністрації, я з’ясував, що зазначене розпорядження Голови Полтавської обласної державної адміністрації від 31 травня 2012 року № 231 «Про затвердження тарифів на платні послуги, які надаються лікувально-профілактичними державними та комунальними закладами охорони здоров’я області» (зареєстровано в Головному управлінні юстиції у Полтавській області 20 червня 2012 року за № 50/1859) затверджено відповідно до вищезазначених постанов Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я та вищих медичних закладах освіти» (зі змінами) та від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» (зі змінами).

         Також, відповідно до п. 3 Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури,  науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, що затверджений постановою  Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2000 року № 1222 «Про затвердження Порядку отримання добровільних внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування»,  благодійні внески не  можуть  заміняти  плату  за  надання установами і закладами платних послуг за переліками, визначеними в установленому порядку.

          Пункт 4 вказаного Порядку зазначає, що благодійні внески у грошовій формі  зараховуються   на рахунок  «Суми  за  дорученням».  Облік  товарів,  робіт і послуг, отриманих як благодійна  допомога,  ведеться  згідно  з  Порядком, визначеним  постановою  Кабінету  Міністрів  України від 17 серпня 1998 року  № 1295 «Про затвердження Порядку  розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді  наданих послуг або виконаних робіт»  (Офіційний вісник   України,   1998 рік,  № 33, ст. 1238, № 46, ст. 1688).

           Після надходження благодійного внеску набувач  вносить  зміни до спеціального фонду  кошторису  за  напрямами  видатків,  що визначаються  відповідно  до   пункту  2   Порядку,   визначеного постановою Кабінету  Міністрів  України від 9 січня 2000 року № 17 «Про Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги щодо виконання  кошторисів  доходів і видатків бюджетних установ та організацій»  (Офіційний  вісник  України, 2000 рік, № 2, ст. 40)

            Також п. 5 даного Порядку вказує на те, що бухгалтерський облік благодійних внесків   ведеться відповідно до Порядку бухгалтерського обліку та звітності в бюджетних установах гуманітарної допомоги, затвердженому наказом Головного управління Державного казначейства від 10 грудня 1999 року № 113 (зазначений наказ втратив чинність внаслідок прийняття ряду нормативно-правових актів, останнім з яких є наказ Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року № 611 «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 липня 2013 року за № 1214/23746)).

          У той же час, відповідно до ч. 1 ст. 49 Конституції України, норми якої мають найвищу юридичну силу та є нормами прямої дії, кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.

         Також ч. 3 ст. 49 Конституції України зазначає, що держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.

          Рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положення частини третьої статті 49 Конституції України, «у державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно» (справа про безоплатну медичну допомогу) від 29 травня 2002 року № 10-рп/2002 (справа № 1-13/2002) визначено, що положення частини третьої статті 49 Конституції України «у державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно» треба розуміти так, що в державних та комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її обсягу та без попереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання такої допомоги.

          Поняття медичної допомоги, умови запровадження медичного страхування, у тому числі державного, формування і використання добровільних медичних фондів, а також порядок надання медичних послуг, які виходять за межі медичної допомоги, на платній основі у державних і комунальних закладах охорони здоров'я та перелік таких послуг мають бути визначені законом (прошу звернути увагу, саме ЗАКОНОМ, а не Постановами Кабінету Міністрів України або розпорядженнями Голів державних адміністрацій).

           Відповідно до ст. 69 Закону України «Про Конституційний Суд України» рішення і висновки Конституційного Суду України рівною мірою є обов'язковими до виконання.

          Також ч. 4 ст. 70 Закону України «Про Конституційний Суд України» вказує на те, що невиконання рішень та недодержання висновків Конституційного Суду України тягнуть за собою відповідальність згідно із законом.

          30 вересня 2016 року я звернувся до керівників правоохоронних органів м. Кременчука Полтавської області, в тому числі до начальника Кременчуцького відділу поліції ГУ НП в Полтавській області Терели С.М. та прокурора Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області Скрипки А.В., керуючись вищезазначеними фактами та правовими обґрунтуваннями з офіційними заявами щодо фінансових махінацій з боку керівництва Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області.

        Внаслідок відмови зареєструвати зазначені заяви в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 30 листопада 2016 року в порядку, передбаченому ст. ст. 303-304, 306-307, 318-380 КПК України, я був змушений звернутися з відповідною  скаргою  до Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області

          На підставі ухвали слідчого судді Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 22 грудня 2016 року по справі, що винесена за результатами розгляду поданої мною скарги, до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань внесені матеріали досудового розслідування від 30 грудня 2016 року про вчинення головним лікарем Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області Севастяном Віктором Петровичем кримінального правопорушення, передбаченого ст. 364 КК України, а саме: зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби.

           12 січня 2017 року я визнаний потерпілим по даному кримінальному провадженню, а також офіційно допитаний як потерпіла особа.

           З цього часу мною направлений цілий ряд скарг та заяв до правоохоронних органів України всіх рівнів щодо неналежного проведення досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженню».

Також уже четвертим елементом у розслідуванні є події,

що описувалися раніше в "Програмі Плюс":

           У газеті «Програма Плюс» № 33 (1123) від 18 серпня 2017 року (сторінка № 6) опублікована стаття «Продають ліки з-під поли та 8 годин не підходять до пацієнта», де викладені обставини, які є предметом судового розслідування кримінального провадження.

Вказані в статті обставини є повністю ідентичними обставинам, що розслідуються начальником слідчого відділення № 1 Кременчуцького ВП ГУНП в Полтавській області Савічевим С.О. в рамках проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню.

         Вказаний факт свідчить про системність злочинних дій лікарів Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області, які діють виключно за безпосередньою вказівкою головного лікаря цієї лікарні Севастяна Віктора Петровича.

    Внаслідок зазначених фактів пан Андрій попросив 

редакцію газети «Програма Плюс» надати допомогу:

    "   - висвітлити в засобах масової інформації (газеті «Програма Плюс» та Інтернет-сайті газети «Програма Плюс») відверту бездіяльність посадових осіб слідчого відділення № 1 Кременчуцького ВП ГУНП в  Полтавській області та Кременчуцької місцевої прокуратури при проведенні досудового розслідування по вищезазначених кримінальних провадженнях № 42016171090000128 та № 42016171090000176;

      - допомогти в забезпеченні офіційного допиту як свідка журналіста газети «Програма Плюс», а також інших осіб, які є потерпілими від дій медичних працівників Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області відповідно до обставин, що наведені в статті «Продають ліки з-під поли та 8 годин не підходять до пацієнта».

     - за допомогою засобів масової інформації (газети «Програма Плюс» та Інтернет-сайту газети «Програма Плюс») встановити інших мешканців м. Кременчука, а можливо, і мешканців інших міст та селищ України, що за «наполегливою порадою» службових осіб Другої міської лікарні м. Кременчука Полтавської області сплачували «добровільні благодійні внески» за медичні послуги, а також за створення належних умов перебування у медичній установі на рахунок Благодійного фонду «Міцне здоров’я».

Отже, редакція газети "Програма Плюс" публікує звернення пана Андрія та звертається до людей, які були пацієнтами будь-яких лікарень нашого міста і з яких вимагали гроші у будь-якому вигляді та/або не надавали медичної допомоги. Надсилайте свої історії в редакцію на електронну адресу programp@ukr.net , або приносьте листи за адресою: бульвар Пушкіна, 8.

Ми опублікуємо історії та при бажанні допоможемо зв'язатися з паном Андрієм та слідчим, який займається розслідуванням кримінальної справи по Другій лікарні.                                                                                                             

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись