Новини з 1996 року

Депутати шоковані подробицями кредиту на тролейбуси. Взяли кота в мішку

Марина Баніт 09 листопад 2017 16:26 848 0

Сьогодні в міськвиконкомі на бюджетній комісії обговорюють питання кредиту на тролейбуси.

Так начальнику відділу транспорту Руслану Івашині ставили питання депутати міської ради.

Тож перше, про що запитав голова комісії Олександр Плескун, це інформація, що при взятті кредиту на тролейбуси місту належатимуть грантові кошти. Тож пан Плескун поцікавився тим, чи зменшать ці грантові кошти фінансове навантаження на місто?

- Де це відображено в документах? – питав Плескун.

За розповіддю Івашини, грантові кошти – це 2 млн євро. Він почав пояснювати якісь там незрозумілі для депутатів доводи про те, що грантові гроші не повинні якимось чином відображатися в цих документах, бо є чимось окремим.

- Де грантові кошти? – наполягав Плескун і показував документи, зазначаючи, що вони мають бути прописані в умовах. За його словами, в документах не пояснено, що за умови взяття кредиту Кременчук отримує грант.  

- У разі неповернення кредиту треба буде повернути 2 мільйони євро назад? – запитав Плескун у начальника транспортного відділу.

- На розсуд банку ЄБРР, - повідомив Івашина.

- Де ці ризики прописані отут? – запитав Плескун і показав на документи. - Коли ми розглядали кредит, ми мали 8 млн євро – це кредит, 2 млн – це гранти. Де в документах це прописано?

Начальник транспортного відповів, що прописаний документ так як треба.

Плескун зосередив увагу й на тому, що будівництво електромережі на правобережній частині міста має відбуватися за кошти, взяті в кредит, але в документах зазначено, що за кошт бюджету. Так начальник управління пояснив, що лінія електромереж для тролейбусів будуватиметься за рахунок внеску міста, який по суті і є грошима з бюджету.

Далі Плескун зауважив, що місту обіцяли можливість зменшення відсоткової ставки з 7% до 4%, але в програмі це теж не передбачено.

Начальник транспортного відділу пояснив це тим, що відсоток зменшиться «у разі підвищення рейтингу міста». Але через наполегливість депутатів він пообіцяв, що внесе коригування в даний проект.

Плескун продовжував допити. Він висловив занепокоєння тим, скільки грошей взагалі заплатить Кременчук.

За його розрахунками, за 5 років - понад 70 мільйонів гривень.

Плескун набрав на калькуляторі цифри:

- Від 300 мільйонів - 7 відсотків, це 21 мільйон усього. А у вас за 1 рік 12 мільйонів.

Івашина розгубився і сказав, що перерахує. Всі члени комісії взялися за калькулятори. Тож начальник, у якого калькулятора не було, пообіцяв, що протягом дня розбереться і доповість, правильно чи ні.

Далі слово взяла Оксана Піддубна, яка поцікавилася тим, що в програмі закладено зростання курсу євро від 33 до 35 грн. А коли закладали, то було 30 грн за 1 євро.

Тож Піддубну цікавило те, які суми втрат будуть від конвертації та зростання курсу валют.

Скільки місто втратить від перерахунку відсотків по кредиту в гривні, бо зрозуміло, що це також призведе до втрат. Піддубна підрахувала, що втрати можуть скласти близько 4 мільйонів євро, а це навіть не покриє грантові гроші - 2 мільйони євро.

Також Плескун запитав, чи обов’язкове проведення аудиту, вартість якого також закладена в умови, і отримав позитивну відповідь.

Оксана Піддубна наголосила на тому, що ці всі «обов’язкові» умови випливають зараз.

- Ці обов’язкові умови умовчувалися, коли ви просили підтримати це рішення, і багато депутатів проголосували «за». Нас запевняли, що ці два грантові мільйони перекриють усі відсотки, але зараз виявляється, що це не 2 мільйони євро, а близько 4-ох.

Журналістів цікавило й питання, що за 300 000 закладено на популяризацію електротранспорту.

Пан Івашина пояснив, що це гроші, які покривають дні безкоштовного перевезення кременчужан у тролейбусах (як було на свята).

Далі депутати перейшли до наступного питання, а пан Івашина пішов працювати над численними зауваженнями членів комісії. 

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись