Новини з 1996 року

Безвіз є, а дешевих перельотів не буде?

Ксенія Омельченко 11 липня 2017 14:04 815 1

Нещодавно всі українські ЗМІ облетіла новина про те, що лоукост-авіаперевізник Ryanair та державний аеропорт "Бориспіль" дійшли згоди після кількох місяців сперечань. Але як це виглядає насправді?

Після наради третього липня директор аеропорту Павло Рябікін заявив, що "Бориспіль" буде розвиватися як хабовий аеропорт. Тобто аеропорт, який використовується авіакомпаніями чи альянсами авіакомпаній як пункт пересадки пасажирів. За його словами, ця модель розвитку вже довела свою ефективність в Україні.

Натомість лоукост-модель подорожування було запропоновано розвивати не в межах центрального аеропорту, а в регіонах. Управлінці підкреслили важливість таких нововведень, що допомогли б розвинути українську авіацію. Однак чому сам "Бориспіль" не хоче здешевлювати авіаперевезення, стало відомо трохи пізніше.
 

6 липня

Лоукостер висунув свої вимоги до "Борисполя", які керівництво аеропорту визнало частково незаконними й навіть неможливими. Серед них:

безкоштовна аеронавігація;

безкоштовні стійки реєстрації;

безкоштовні стоянки таксі;

безкоштовні місця для реклами;

безкоштовна оренда площі у терміналі;

безкоштовна система прийому багажу;

безкоштовні офіси для продажу авіаквитків;

Безкоштовна земля для будівництва готелю;

закріплення місць стоянок для літаків;

безкоштовні офіси для служби охорони автомобілів;

єдина ставка аеропортового збору на пасажира на 4 роки у розмірі 7,5 долара;

виплата аеропортам  35% від прибутків магазинів duty-free;

60-денне кредитування зі сторони аеропорту.
 

Українська компанія одразу повідомила, що Ryanair може нанести їй збитки у розмірі  2 млрд грн. на рік у випадку, якщо отримає преференції на лондонський напрямок (цю умову вже назвали "100 кілометрів").

Цікаво, що ця умова мала розповсюджуватися лише на неканнібілізований пасажиропотік на лінії Київ-Лондон. Тобто Ryanair отримала б знижку тільки тоді, якби перевозила нових пасажирів на лінії, а не забирала пасажирів у інших перевізників.

Реакція української компанії здивувала авіаперевізника, останні навіть звинуватили МА "Бориспіль" у тому, що він зайняв позицію авіакомпаній з високими тарифами.

І дійсно, як одразу відмітили юристи, керівництво вітчизняного аеропорту швидко визначило найважливіші для Ryanair моменти. У менш важливих пішло на компроміс, а за ключовими - підготувало відмову, спираючись на псевдоекономічні підстави.

Якби авіаперевізник погодився з угодою, яку запропонував "Бориспіль", була б велика вірогідність, що Ryanair не отримав би і частини того, що вимагав. І навпаки, від такого ходу справ виграли б Міжнародні Авілінії України, що мають вищі тарифи.

На думку лоукост-перевізника, вся ситуація вказує на одне - аеропорт спеціально намагається позбавити українців доступу до найдешевших у Європі тарифів і найбільшої мережі маршрутів.
 

10 липня

На сайті Ryanair зникла можливість купити квитки на рейси в/з України. На думку лоукостера, сам директор аеропорту Рябікін ще з початку переговорного процесу зайняв недружню позицію. Про це зазначили й у Міністерстві інфраструктури.

Ще минулого тижня "Бориспіль" заспокоїв Володимира Омеляна, міністра інфраструктури, повідомленням про підписання договіору з Ryanair.  Йшлося тоді лише про одностороннє підписання договору, який всупереч домовленостям Мінінфраструктури і лоукосту, український аеропорт самостійно підготував та підписав. Офіційної реакції Ryanair не було.

І вже після вчорашньої прес-конференції Омелян повідомив, що голова "Борисполя" пішов проти волі Президента і Кабміну, натякнувши, що після цього Ryanair відмовиться від польотів в Україні.

Так і сталося. Як пізніше повідомили працівники авіаперевізника, після таких дій української компанії у Ryanair не було вибору. Тож компанія була змушена відмінити останні чотири рейси київських маршрутів і сім нових львівських маршрутів. 

"Від імені українських клієнтів ми шкодуємо, що київський аеропорт продемонстрував, що Україна не є достатньо зрілим та надійним місцем для інвестицій. Невиконання київським аеропортом своїх зобов'язань стане причиною втрати більше 500 тис клієнтів та 400 робочих місць у аеропорту вже у перший рік, які могли б забезпечувати ріст в економіці України. Також ми шкодуємо,  що Львівський аеропорт став жертвою рішення київського", - заявив комерційний директор  Ryanair Девід О'Браєн.

Так, якщо прямо казати, українці залишили інших українців без перельотів за $20 у Нідерланди  і Німеччину, знижених цін на лондонський напрямок тощо.

Ситуація одразу вибухнула на просторах інтернету та викликала шквал різних коментарів.

Ось, наприклад, користувачі обговорюють заяву Рябікіна про те, що дешевими перевезеннями в Україні мають займатися регіональні аеропорти:


 

А ось реакція на події в цілому:

А ось ідея для Держкіно:

Дивуються українці і з того, наскільки директор "Борисполя" Рябікін пов'язаний з МАУ Коломойського, що навіть такої ганьби на всю Європу не побоявся.


 

 

І трохи про наслідки

Залишається незрозумілим, у чому має виграти "Бориспіль" або Україна загалом внаслідок надкомфортних умов для МАУ. 

Адже всі події йдуть "на руку" лише МАУ, яке  вже заборгувало у держбюджет майже 400 млн гривень. А на додачу отримає тепер ще й знижки, як подарунок.

Залишається стежити за подіями та чекати кроків від вищих органів правління України. Адже, як вони самі зазначають,  Президент, Прем'єр-міністр і міністр, політичні партії - всі виступають за присутність лоукост-перевізників в Україні за можливості для українців літати по світу дешево.

А як видно із соцмереж, цього вимагають і наші люди насправді. Адже безвіз - це великий крок для нашої держави, але його сенс втрачається, якщо подорожі в Європу так і залишаться для українців недоступними.

 

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись

Влад Мирюш 11.07.2017 14:38

зарплата когда будет европейская ? вот счета по комуналке у нас европейские

Вулицями Кременчука: яким було наше місто у другій половині 20-го століття? 2577 0
Час згадати, якими були деякі куточки Кременчука на початку тисячоліття. ФОТО 2587 0
У Кременчуці відомий художник представив одразу 160 робіт: від смаколиків до філософії. ФОТОрепортаж 3818 0