Новини з 1996 року

"Євробляхери" перекрили дорогу в Кременчуці. Чого вимагають власники авто? ФОТО

Валерія Макряшина 20 листопад 2018 10:30 1287 0

Сьогодні, 20 листопада, власники автомобілів з іноземною реєстрацією проводять нову масштабну акцію протесту по всій Україні.

Кременчук не став винятком. Так, більше 50 кременчужан — учасників громадської організації "Авто Євро Сила", яких не влаштовує той закон про розмитнення автомобілів на єврономерах, який нещодавно схвалила Верховна Рада, зібралися на площі Незалежності, де публічно анонсували причини свого зібрання, потім вони вирушили на місце проведення безпосередньо самої акції протесту - на вулицю Київську, таким чином вимагаючи скасування жорсткого закону. 

Автомобілісти перекрили частину дороги біля гіпермаркету "Нова Лінія" та льодової арени "Айсберг" й обмежили рух автотранспорту. Щодо тривалості акції, то організатори називають її безстроковою —  у деяких містах учасники руху стоятимуть до моменту отримання перших результатів щодо питання скасування законопроектів, які їх не влаштовують. 

 

З конкретних вимог євробляхерів – скасування коефіцієнту віку в розрахунку вартості акцизу на автівки. Решта – це абстрактна вимога ветувати закони №8477 та №8488, які, за словами організаторів, "забирають останні гроші з власників авто з єврономерами".

Що саме пропонують ці закони? Один з них передбачає зміну формули розрахунку акцизу на розмитнення автомобілів, який фактично буде зменшений. Другий — посилює відповідальність за порушення митних правил, зокрема, для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення.

Активісти запевняють, що ці закони були прийняті без урахування їхньої думки, а так не має бути. Разом з тим відомо, що до другого читання, де були прийняті документи, надійшло 94 пропозиції, частина з них була надана представниками організації "АвтоЄвроСила". Під час розгляду в податковому комітеті 6 листопада вісім правок були враховані повністю, шість — частково. Інші пропозиції були відхилені. Голова комітету Ніна Южаніна пояснила це так: "Відхилені правки були направлені на зміну концепції моделі, прийнятої в першому читанні, і по суті повторювали одна одну".


Чи реально виконати їхні вимоги?

- Загалом – реально. Тільки не зовсім логічно. Бо поки виходить, що громадські активісти вимагають ветувати зниження податків, не пропонуючи жодної альтернативи. У шість разів зменшили податки. Плюс – анулювали заборону на ввезення автомобілів класом нижче "євро-5". Усе це – вигідно для простих українців, які хочуть придбати авто. Для мене дивно, коли люди у відповідь на цей закон кажуть: "Ми - проти! Ми хочемо, щоб Президент ветував цей закон!" Що це означає? Якщо Президент накладе вето на цей закон, податки назад піднімуться в 38 разів і знову буде введена заборона на ввезення будь-яких автомобілів, крім класу "євро-5". Ви хочете, щоб податок зменшили в 200 разів? Не факт, що Верховна Рада на це піде. Логічно було б прийняти нинішнє рішення, проголосоване парламентом. Я б за це подякував, а на наступний день подав би новий законопроект, який пропонував би ось це зменшення в 200 разів, і лобіював би цей законопроект. Тобто логічно отримати для народу ось цю поблажку й домагатися наступного зниження. Поки ж вони вимагають просто скасувати те, що знизило податки, – пояснив у коментарі 24 каналу генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко.

За його словами, якщо влада задовольнить вимоги мітингувальників і дійсно скасує прийняті закони, це означатиме, що ще мінімум рік українці будуть завозити автомобілі з величезним митом.

Бо наступний закон, який вирішуватиме питання здешевлення розмитнення автомобілів та оновлення автопарку, буде прийнятий та вступить у силу не раніше 2019 року. До того ж моменту всі кошти, які українці платитимуть за ввезення автівок, ітимуть повз бюджет у кишені "бляхобізнесменів", які навчилися заробляти на схемах ввезення таких машин.

 

Читайте також: Як легалізувати "євробляху" без виїзду за кордон. Деталі

      "Євробляхами" у режимі транзиту можна користуватися безстроково

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись