Новини з 1996 року

"Інклюзивна освіта не працювала системно" - Марина Порошенко про проблеми батьків та дітей з особливими освітніми потребами

Альбіна Козлова 31 жовтня 2018 18:25 378 0

Серед закладів інклюзивної освіти в Полтавській області наразі функціонують 29 дитячих садочків із такою системою освіти та 192 загальноосвітні школи, а ще такі дітки здобувають не лише професійно-технічну, а й вищу освіту у вищих навчальних закладах області. 

"Завдяки впровадженню інклюзивної освіти в нас зменшується кількість дітей на індивідуальній формі навчання, а це дуже важливо в контексті соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, коли вони вже можуть сісти за парту з однолітками, заводити друзів, так вони краще розвиваються", - зазначила пані Марина.   

Крім того, журналісти поцікавилися функціями Фонду в розробці проекту інклюзивної освіти та перспективами розвитку цього проекту в областях України. 

- У чому роль Фонду Порошенка в цьому проекті? Які функції він виконує в запровадженні інклюзивної освіти?

"Ініціатива розбудови такої освіти належить Фонду. Ми розпочинали цей проект, ми ініціювали зміни до законодавства України про освіту, які стосуються інклюзивної освіти, ми розробляли ці зміни, ми узгоджуємо проект з Міністерством освіти. Адже без державної структури ми не можемо впроваджувати цей проект на рівні країни, тому ми вдячні Міністерству освіти і науки України, що вони підтримали нашу ініціативу й тепер ми можемо за їх допомогою впроваджувати в кожній області інклюзивну форму освіти за тими принципами, які ми у Фонді розробили, спираючись на міжнародний досвід", - розповіла дружина Президента.

- Хто ініціатор цього проекту? Чия ідея створення інклюзивно-ресурсних центрів?

"У 2015 році в Білій Церкві я вперше потрапила до інклюзивної школи, де батьки й активісти розповідали про свої проблеми і як держава їм не допомогає. Тоді я вирішила, що ці два фактори треба поєднати: державу і життя цих людей", - поділилася пані Марина. 

Втім вона зазначила, що та система інклюзивної освіти, яка була раніше, не працювала системно.Тож наразі, за словами Марини Порошенко, ця система вже повноцінно працює в Україні завдяки втіленню в життя проекту з відкриття мережі Інклюзивно-ресурсних центрів, які прийшли на заміну застарілій системі психолого-медико-педагогічних консультацій.

- Як на селі розвивається ця програма? Чи є прогрес у цьому питанні?  

"На сьогоднішній день уже працюють 400 інклюзивно-ресурсних центрів по всій Україні, це десь 60% від необхідної кількості залежно від кількості дитячого населення. На той момент, коли не було уяви, як воно має розвиватися, ми прописували все покроково, щоб усі знали, як втілювати цю реформу. Дуже важливо, щоб вони були типові. Адже діти з особливими потребами - це поняття набагато ширше, ніж діти з вадами психофізичного розвитку, сюди входять і діти-переселенці, й діти національних меншин, діти з неблагополучних сімей. Тож дуже важливо, щоб усі діти відчували, що вони мають однакові умови, навіть якщо вони переїхали з іншого регіону, щоб вони не відчули різниці в якості надання освітніх послуг", - пояснила пані Марина.

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись