Новини з 1996 року

Принаймні ще 2 роки поотруюють кременчужан! Ще не вмер Кременчук.

Олександр Курилов 24 грудня 2016 14:06 397 0

Міською радою на сесії прийнято «Програму заходів (дій)  з метою недопущення перевищення нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин у місті Кременчуці».

«Програма заходів (дій)» - це така собі спроба не образити власників потужних підприємств. «І нашим і вашим – за копійку сплячим». На плечі бюджету покладають систему захисту від  екологічної катастрофи. Але ніяким чином не впливають на тих, хто цю екологічну катастрофу створює. Варто додати, що непорозуміння висловлене у сесійній залі паном Костянтином Красовським з приводу того,  що «Нафтопереробний завод навіть не нам платить податки, а у Дніпро, а тютюнова фабрика – у Київ, за місцем реєстрації юридичної особи. Нам тільки болячки лишаються. А міська рада навіть податок на землю їм не підвищує. Знають лише, як витрачати бюджетні кошти, але не знають, як заробляти».

«Програма заходів (дій)» - це документ про те, на що будуть витрачатися громадські гроші, а не про те, що буде робитися конкретно. Досі місцева влада жодним чином не боролася за питання екології у нашому місті, громадянам довелося організовувати акції протесту та вмовляти керівництво привернути увагу на надто серйозну проблему. Найпотужніші забрудники міста з повним усвідомленням небезпеки від бажання зекономити на очисному обладнанні та здоров’ї кременчужан навіть до цього часу, після чисельних скарг, продовжують труїти місцевих жителів.

Але  великий текст з 38 сторінок зводиться до простого й загальновідомого: місто заполонила отрута, яку нам скидають підприємства, але ані пересувна лабораторія, ані існуючи 4 пости на балансі Державної служби України з надзвичайних ситуацій не мають можливості навіть виявити деякі з небезпечних речовин. Так собі м’якенько згладили провину вбивчих дій та бездіяльності як підприємств, так і міської влади.

Окремим пунктом з численними таблицями автори доводять, що транспорт - не менший забрудник повітря. А саме зазначено, що «викиди від автотранспорту у більшій мірі, ніж стаціонарні джерела викидів, забруднюють повітря». Може, в іншому місті й так, але не у Кременчуці, де працюють підприємства - одні з найпотужніших забруднювачів атмосфери в Україні. Мабуть, це було огбрунтуванням безпрецедентного кредиту на тролейбусну систему до  Крюкова.

Як висновок, треба вжити основні заходи: насадити більше дерев уздовж доріг, автоматизувати систему моніторингу стану повітря на існуючих постах, перевести приватні автомобілі на газ, а в міський  транспорт додати тролейбусів. Використовувати вторинні ресурси у вигляді гарячої води та газів, очищувати пилогазові пристрої різними способами. Треба забезпечити впровадження сучасних технологій, контролювати підприємства, заохочувати підприємства до збереження екології, контролювати відпрацьовані гази маршруток та автобусів, передбачити будівництво паркінгів і об’їзних шляхів.

Чи  стане ця програма спасінням, скільки коштуватиме й що насправді будуть робити? Як завжди – витрачати великі гроші. На що підуть гроші з бюджету?

У додатку до програми заходів ідеться про перелік дій та їх імовірну вартість у приблизних цифрах.

У 2017 році потрібні кошти на таке: 150 000 грн. - на лабораторні дослідження повітря на Молодіжному, 50 000 грн. на те, щоб розробити методику прогнозування  метеорологічних умов, що сприяють накопиченню викидів у повітрі, на пересувну лабораторію – ще не відомо скільки потрібно, на розробку та утвердження програми моніторингу якості повітря, інтегровану з існуючою системою,  - 20000 грн., на розробку техніко-економічного обґрунтування  модернізації котлоагрегатів ТЕЦ ПАТ «Полтаваобленерго» орієнтовно 700 000 грн., на розробку заходів з поглиблення очищення викидів ПАТ «КЗТВ» - ще вирішується, на реконструкцію градирні на ТЕЦ від Полтаваобленерго 12000 000 грн., на організацію проведення екологічної експертизи ПАТ «Джей Ті Інтернешенл Україна», майданчик №1 – невідомо, на ремонт котла на Кременчуцькому заводі технічного вуглецю - 5000 000 грн., щоб провести екологічну експертизу науковими організаціями (в тому числі громадську) Північного промвузла на Молодіжному - 150000 грн., а потім на цій підставі розробити заходи зі зменшення впливу на довкілля, на що ще піде невідома кількість грошей, на розробку проекту екологічної автоматизованої аналітично-інформаційної системи контролю та проведення дослідження - 150000 грн., а ось на обладнання встановлять прилади контролю 2017-2018 році, на що приблизно піде 3500000 грн. Під цим списком підписався начальник відділу екологічної безпеки О М Федюн.

Цифри цифрами, але у житті це означає, що ще принаймні 2 роки, поки міська влада разом з підприємствами будуть мудрувати, що й до чого, кременчужан будуть труїти. Та й то це у випадку, якщо те, що намудрують, дійсно запрацює.

Але те, що нам пропонують, – це автоматизована система контролю, яку ще тільки планують розробляти, та ремонт обладнання цих підприємств не з їх прибутку, а за кошти міста. А як щодо відповідальності підприємств? Де судові процеси з матеріальними претензіями, щодо нанесення шкоди здоров’ю та екології? Де порушені кримінальні справи? Де задіяння правових органів ? Чому кременчужани кланяються цим підприємствам, адже власники отримують мільйонні прибутки. Чому таке м’яке ставлення до можновладців? Хочуть  працювати – нехай дбають про місто, де працюють, згідно із Законом України, та сумлінно відповідають за роботу. Порушують екологічні норми – нехай відповідають.

Варто нагадати, що ПАТ «Укртатнафта», ПАТ «Кременчуцький завод технічного вуглецю», філія Кременчуцька ТЕЦ ПАТ «Полтаваобленерго», ПАТ «Кременчуцький колісний завод», ПАТ «Автокраз», ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод», ПАТ «Кредмаш», ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», ТОВ НВФ «Техвагонмаш» продовжують труїти громадян цілим переліком викидів, але найнебезпечніші серед них це фенол, сажа, бензол та фармальдегід.

Марина Баніт

Теги: отруюють

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись