Новини з 1996 року

«Були сходи локомотивів з рейок, які замовчували», - залізничники Кременчука про причини свого страйку

Андрій Михайленко 29 березня 2017 09:20 1264 0

Працівники кременчуцького депо вирішили застосувати проти свого начальства їхню ж зброю - бюрократію. Як пояснюють залізничники, іншого виходу, як не випускати аварійні локомотиви на лінію, в них немає.

Працівники депо стверджують, що їм більше не сила терпіти корупцію, яка охопила все керівництво Південної залізниці.

Цього вівторка, 28 березня, з раннього ранку залізничники почали свою безстрокову акцію, в ході якої відмовляються працювати. Підстава для цього, з юридичної точки зору, є залізобетонна: випускати локомотиви на маршрут не можна, оскільки вони являють собою металобрухт на колесах.

Суть акції полягає в тому, що машиністи приходять на роботу і просто не приймають локомотиви, на котрих їм слід працювати. Причина аргументована - аварійний електровоз та тепловоз, згідно з нормативними документми, випускати на лінію забороняється. Робочий час спливає, а залізничники на законних підставах відмовляються працювати.

 

 

Як стало відомо, вільні профспілки машиністів «Локомотивне депо Кременчук» почали страйк. Підтримати і захистити залізничників у разі чого зголосилися представники «Азову» (нині - Національний Корпус), що виявилося не зайвим (у поліцію надійшов дзвінок щодо страйкарів, через що в депо наїхало багато правоохоронців. - Ред.).

 

Більшість локомотивів не виїхало на лінію

"Азовці" та залізничники вчора чекали можливих "сюрпризів".

 

Про це репортеру повідомили на підприємстві. Працівники залізниці висунули цілий список вимог з 18 пунктів і звернулися до керівництва країни.

Причиною акції став аварійний технічний стан рухомого складу через відсутність належного забезпечення запчастинами, а також низький рівень зарплат працівників.

Найбільше працівників локомотивного депо в Кременчуці обурює бездіяльність керівництва регіональної філії «Південна залізниця», зокрема начальника Михайла Уманця. Про це залізничники вказали в своєму відкритому листі на адресу самого Уманця, яка підписана головою профкому Вільних профспілок Південної залізниці С. Лашко.

«Ви і ваша команда своїми діями і бездіяльністю довели до критичного стану регіональну філію Південної залізниці... Напевно, ви забули ознайомитися з обов'язками начальника... а тому створили свою імперію з придворними, а собі відвели обов'язки імператора регіональної філії... який вчасно повинен міняти політичні пристрасті в залежності від того, яка політична сила перемагає у Верховній Раді України...» - йдеться в листі.

Як уже було сказано, Вільні профспілки машиністів «Локомотивне депо Кременчук» висувають список вимог. Серед них, крім звільнення ряду посадових осіб Південної залізниці (ПЗ), які, на думку працівників локомотивного депо, відрізняються бездіяльністю, є вимоги про підвищення зарплати усім робітничим професіям депо пропорційно рівню підвищення мінімальної зарплати в Україні, введення доплат машиністам за роботу на застарілій техніці і роботу в складних умовах.

Також працівники депо вимагають вжити заходів щодо забезпечення ремонту існуючої техніки запчастинами до комерційної.
За словами Сергія Москальця, тривалий час керівництво системно розкрадає кошти, які потрібно було направляти на ремонт і обслуговування локомотивів.

«Це вимушений простій з вини власника в особі «Укрзалізниці», - так Москалець прокоментував акцію залізничників.

«Були сходи локомотивів, про які замовчували», - так аргументується рішення не випускати аварійні локомотиви на лінію.

«Працівник, який приймає локомотив, може отримати 27 000 Вольт і фактично перетвориться на вугілля», - Москалець наводить приклад небезпеки експлуатації несправних електровозів.

Як каже очільник профспілки, правоохоронним органам байдуже до їхньої ситуації, а перевіряючі з фінінспекції за хабарі пишуть "правильні" акти перевірок.

"У них на папері все добре, але своїми очима ми бачимо зовсім інше", - каже не на камеру один з машиністів.

 

"Щит", котрим залізничники "залізно" захищають свою позицію не працювати

 

У вимогах наголошується, що переговори з керівництвом Південної залізниці виявилися безрезультатними. А тому й було прийнято рішення розпочати страйк.

Повідомлення про проведення акції протесту, за словами голови вільної профспілки локомотивного депо Сергія Москальця, відправлено Президенту, прем'єр-міністру, голові ПАТ «Укрзалізниця».

За словами Москальця, протестувати 400 працівників локомотивного депо планують щонайменше до задоволення більшості пунктів списку вимог.
«Люди, які довели депо до такого стану, - повинні піти. Ну, зарплату піднімати треба. А то в Україні мінімальну зарплату підняли, а в ПАТ «Укрзалізниця» робочим її ніхто не піднімав», - зазначив Москалець.

 

 

Довідка. Протест працівників локомотивного депо Кременчук проходить у формі так званої «обструкції», або «італійського страйку», суть якої полягає в гранично суворому виконанні співробітниками підприємства своїх посадових обов'язків і правил, ні на крок не відступаючи від них і не виходячи за їхні межі.

Такий метод страйкової боротьби вельми ефективний, так як працювати строго за інструкціями практично неможливо і в комплексі з бюрократичним характером посадових інструкцій і неможливістю врахувати в них усі нюанси виробничої діяльності така форма протесту призводить до суттєвого спаду продуктивності і, відповідно, до великих збитків для підприємства.

При цьому з італійським страйком важко боротися за допомогою антистрайкових законів, а притягти до відповідальності ініціаторів практично неможливо, так як формально вони діють у суворій відповідності з Трудовим Кодексом.

 

 

Теги: Політика КременчукаЕкономіка КременчукаПригоди КременчукаТранспорт Кременчука

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись