Меру Малецькому на замітку: вчені пояснили, навіщо вакцинуватись, якщо вже хворіли на коронавірус

735 0

Якщо людина, яка має природний імунітет після одужання від коронавірусу, вирішить зробити щеплення проти COVID-19, вона отримає гібридний імунітет. Тепер вчені довели, що саме він ефективніше справляється з новими штамами вірусу.

Про це повідомляє видання Nature.

Вчені з Лабораторії виявлення моноклональних антитіл і Університетського госпіталю Сьєна в Італії у ході дослідження проаналізували рівень В-клітин пам'яті (В-лімфоцитів) у людей, які вакцинувалися після того, як перехворіли COVID-19, і тих, які зробили щеплення, але не хворіли.

Виявилося, що у перших відсоток нейтралізувальних моноклональних антитіл був вищим, ніж у вакцинованих, що не хворіли, для кожного з наявних штамів і тому нашому міському голові Віталію Малецькому слід задуматися над вакцинацією. Нагадаємо, наш мер один із тих, хто не зробив щеплення від СOVID-19, пояснюючи це тим, що він начебто має імунітет від хвороби, перехворівши нею раніше.

Так от, повернемося до суті теми.

Чому гібридний імунітет кращий?

За словами дослідників, частково це пов'язано з зародковою лінією IGHV2-5; IGHJ4-1, яку виявили тільки у людей, що перехворіли, і яка виробляла потужні і широко нейтралізуючі антитіла.

Попередньо вчені вже досліджували поняття гібридного імунітету. Тоді дослідники провели в лабораторії експеримент, під час якого вивчили різноманітні мутації в спайковому білку коронавірусу, які циркулюють зараз або можуть з'явитися найближчим часом.

Крім того, вчені виявили, що антитіла людей з гібридним імунітетом блокували і інші види коронавірусів.

Ми побачили, що рівень антитіл досягають астрономічних висот, що значно перевищують рівні антитіл тільки від двох доз вакцин,
– зазначили дослідники.

Як працює гібридний імунітет

Початкові дослідження гібридного імунітету показали, що сироватка (частина крові, що містить антитіла) людей, які перехворіли коронавірусом і вакцинувалися, ефективніше нейтралізувала інші штами коронавірусу, ніж у тих, хто вакцинувався, але ніколи не хворів.

Подальші дослідження показали, що гібридний імунітет може бути пов'язаний з В-клітинами пам'яті. Ось як це працює:

- Велика частина антитіл, які виробляються після інфекції або вакцинації, проводиться недовговічними клітинами плазмобластами.

- Після того, як ці клітини помирають, рівень антитіл падає.

- Далі основним джерелом антитіл стають клітини В-пам'яті, які запускаються або інфекцією, або вакцинацією.