Новини з 1996 року

Штучний землетрус на об'єкті державного значення

Юрий Сиора 12 квітня 2018 Життя 1053 0

В Україні загальна протяжність доріг – 460 тисяч кілометрів. 
Мережа ж автомобільних доріг загального користування включає 172,4 тисяч кілометрів (із них з твердим покриттям – 164,1 тис. км) та 260 тис. км комунальних доріг, за стан яких відповідає місцева влада. Але практично всі міжнародні та національні автошляхи України, які фінансуються з держбюджету, проходять через населені пункти, що не відповідає вимогам до міжнародних транспортних коридорів, оскільки це призводить до обмеження швидкості руху автотранспорту та руйнування дорожнього покриття. 

Приречені на небезпеку

За останні три з лишком роки рекордну суму на будівництво та ремонт автодоріг «Укравтодор» отримав з держбюджету в 2015 році – тоді вона складала 23,1 мільярда гривень.
Минулого року фінансування з бюджету було значно скромнішим – 13,9 мільярда, однак разом із залученими «Укравтодором» кредитами на підтримку доріг «вилетіло коту під хвіст» більше п’ятнадцяти мільярдів.
Нинішнього же року держбюджет вирішив побити рекорд 2015-го й пообіцяв виділити аж 46,7 мільярда, що повинно дозволити «Укравтодору» відремонтувати, реконструювати чи побудувати щонайменше чотири тисячі кілометрів доріг і п’ятдесят мостів.
У Кременчуці ж, за словами начальника УЖКГ Івана Москалика, заплановано закатати в 170 тисяч квадратних метрів асфальту 80 мільйонів гривень. Але чи «втовпиться» в ці тисячі та мільйони проспект Полтавський - залишається наболілим питанням для зневірених мешканців Великої Кохнівки:
«Вкрите глибокими та широкими вибоїнами дорожнє покриття проспекту Полтавського вже давно потребує не просто ямкового латання з підсипанням гравію (що не дає аж ніяких позитивних результатів!), а масштабного капітального ремонту, - вважають автори листа до редакції «Програми плюс», підписаного двадцятьма п’ятьма жителями прилеглих до проїжджої частини помешкань. - Бо якщо, згідно з пунктом 3.1.2 Державного стандарту України «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану», гранична глибина вибоїн на дорогах і вулицях населених пунктів не повинна перевищувати 4 сантиметри, а площа – 0,5 квадратних метрів (взимку та восени – 3 кв. м) на 100 000 квадратів дорожнього покриття, то наш проспект перенасичений такими ямами, в яких і карасів можна ловити!»
Занепокоєння мешканців проспекту Полтавського пояснюється тим, що їхні будинки розташовані безпосередньо біля дороги:
«Від цокольних частин переважної кількості наших будівель до бордюра проїжджої частини – п’ять метрів. Через вібрацію від руху великовантажних автомобілів покриваються тріщинами не лише стіни, а й фундаменти! Коли ж колеса автівок потрапляють у вибоїни, від схожих на справжнісінький землетрус поштовхів торохтить посуд у сервантах і дзвенять шибки у вікнах, а на наші голови сиплеться лавиною зі стелі штукатурка».
Автори листа розповідають, як минулого року вантажна «Газель» вскочила на швидкості в яму на дорозі, від удару її колесо відлетіло і, поціливши в залізобетонний паркан садиби, пробило в ньому величезну дірку. 
«А за парканом гралася дитина... На щастя, сам Господь її зберіг! Після того випадку наші діти бояться не лише виходити на вулицю, а й залишатися наодинці вдома. Та й дорослим уже давно набридло жити за таких обставин – невже ми приречені на небезпеку назавжди?! Втім чиновникам до умов нашого існування байдуже – здається, вибоїни на великокохнівській дорозі їм до великої та глибокої ...опи!»
З питанням щодо капітального ремонту дорожнього покриття проспекту Полтавського мешканці мікрорайону неодноразово зверталися до керівництва комунального підприємства «Кременчуцьке підрядне спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління» (КП КПС ШРБУ) та управління житлово-комунального господарства (УЖКГ).

Скупий платить двічі 

У березні 2017 року нетерплячий народ дізнався від виконуючого обов’язки директора КП КПС ШРБУ Сергія Колісника, що «по Полтавському проспекту вибоїни та великі ями ліквідовані шляхом підсипання. Поточний ремонт на вказаній вулиці буде проводитися згідно з графіком ремонту вулично-дорожньої мережі міста».
«Коли черга отого «згідно з графіком» дійде до нашого проспекту, Сергій Олександрович дипломатично промовчав. Бо поки його лист блукав поштовими скриньками, від хвалькуватого «підсипання» й сліду не лишилося, - розповідають респонденти газети. – Втім дякуємо чиновнику й за те, що хоч трохи нас обнадіяв».
Начальник УЖКГ Іван Москалик підтвердив, що «ремонт дорожнього покриття проспекту Полтавського включено в план робіт з поточного ремонту», і вже твердо запевнив скаржників, що КП КПС ШРБУ виконає його до кінця III кварталу 2017 року.
«Серпень та вересень швидко минули, однак твердо обіцяного Москаликом «ремонту дорожнього покриття проспекту Полтавського» ми не побачили, - свідчать автори звернення до «ПП». - Хіба що спостерігали аварійну «підсипку від Колісника» вже надто глибоких вибоїн».
Навчені одвічними проблемами жителі проспекту вже вимушено знають, як розрізняються ремонти доріг, і готові нагадати шляховикам та чиновникам, що при поточному ремонті усуваються не лише вибоїни, а й тріщини, просадки, хвилі та напливи на покритті.
«Якщо пани Колісник і Москалик і насправді вважають аварійну «підсипку» гравієм уже занадто глибоких ям за ПОТОЧНИЙ ремонт, то вони, здається, займають чужі посади. Бо неефективність такого ремонту схожа на злочинне розбазарювання коштів платників податків – один середній ремонт дешевший, ніж щорічний ямковий! – висловлюють свою думку мешканці Великої Кохнівки. І скептично ставлять за приклад чиновникам відвертість віце-мера Декусара: - Валерій Володимирович без натяків охолодив наші сподівання й безапеляційно заявив, що на поточний ремонт проспекту Полтавського в міста немає коштів».

Як лебідь, рак і щука

- Не треба бути занадто розумним, щоб зрозуміти: головна причина появи ям дорогах – великовантажні автомобілі, - говорить працівник приватної будівельної компанії, яка пропонує найнижчі в Кременчуці ціни на асфальтування. – За даними Міністерства інфраструктури, лише 26 відсотків доріг в Україні здатні витримувати вагу 36 тонн, більшість же трас розраховані на 24 тонни, що відповідало нормам минулого століття. Зараз же нашими дорогами їздять фури вагою 35-40 тонн. Від того наші автошляхи й стають «полігонами для фігурного водіння». А між тим кошти на утримання доріг здирають у вигляді податку з власників транспортних засобів і самохідних машин. І, згідно із Законом «Про держбюджет», половина від суми транспортного збору залишається в містах, інша половина йде в обласний бюджет і має спрямовуватися на ремонт доріг обласного значення. До речі, через Кременчук проходять дві такі магістралі: Н8 «Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя» та М22 «Полтава-Олександрія».
Виходить, якщо проспект Полтавський є ділянкою траси М22, на ньому і заритий собака міжусобиці? Міська влада киває на обласну, обласна – на міську, а між ними Кременчуцька районна влада жмуриться. І всі втрьох від вибоїн того проспекту, як лебідь, рак і щука, розповзаються. Певно, тому й жартують кременчужани: «Насправді дороги не ремонтують, а лише переносять вибоїни так, щоб водіям було їх важче запам’ятати»?
Тож єдиним, чим хотілося б обнадіяти авторів звернення до редакції газети «Програма Плюс», залишається те, що автодорога М22 «Полтава-Кременчук-Олександрія» увійшла до переліку об’єктів інфраструктури державного значення, які планується реконструювати нинішнього року. 
Можливо, і на проспект Полтавський нарешті прийде свято Капітального ремонту?

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись