Новини з 1996 року

А Ви за тотальну онлайн-звітність з боку нашої міської влади?

Чи Ви за те, щоб наші проблемні комунальні підприємства звітували за кожну витрачену копійку? (ТРОХИ ЮРИДИЧНОГО ЛІКБЕЗУ).

ПЕРЕДМОВА. Час та життя не стоїть на місці - у Кременчуці серед активістів, журналстів та небайдужих кременчужан вже давно назрів запит на відкритий доступ до публічної інформації, яку б міська влада вже давно мала відкрити для широкого загалу.

Але ж ні - найбільши досягненням в цьому плані слід важати роботу депутата міської ради Олександра Кальченка, за проект рішення котрого 29.11.16 року міськрада врешті-решт з другої спроби проголосувала (комунальні підприємства мають оприлюднити чималий шмат інформації).

Але цього ще явно не достатньо - в цьому рішенні не вистачає родзинки: інформації про рух коштів по банківським та казначейським рахункам комунальних підприємств з додаванням сканкопій супутніх документів (угоди, акти, рахунки, рахунки-фактури і тд й тп.).

При такому сполученні може досягатись значний антикорупційний ефект, оскільки мало знати, що тоді й тоді стільки-но пішло туди-то. Важливо знати скільки саме та за що саме. Як кажуть в Одесі, це дві великі різниці.

ЩО ЗРОБИЛИ. Оскільки я представник вже не Цивільного корпусу "АЗОВ", а цілої політичної партії "НАЦІОНАЛЬНИЙ КОРПУС", то свою політичну діяльність вирішив почати з вирішення вказаного вище питання.

З цього приводу з відповідними пропозиціями звернувся напередодні Нового року до депутата Кремечнуцької міської ради Оксани Піддубної, які лягли в основу проекту міської ради на січневу сесію, яким передбачено впроваження кременчуцькими комунальними підприємствами онлайн-звітності щодо руху коштів по їх банківських/казначейських рахунках (Положення, яке 29.12.2016 року затверджено згадуваним рішенням міської ради, доповнюється відповідним пунктом, який в разі прийняття дуже багато чого змінює).

Проект рішення було завчасно зареєстровано та опубліковано на сайті міської ради.

Але, як показали подальші події, у мерії дуже бояться всяких там новацій типу тотальної онлайн-звітності, та під надуманим приводом повернули нещодавно проект на доопрацювання з формулюванням «проект рішення не відповідає чинному законодавству». 

З цим не можна погодитись, проект рішення міської ради від 31 січня 2017 року «Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.11.2016 року «Про затвердження переліку інформації, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та виконавчого комітету підприємствами комунальної власності територіальної громади міста Кременчука та їх дочірніми підприємствами» НЕ ПОТРЕБУЄ ДООПРАЦЮВАНЬ, оскільки відповідає чинним нормам українського законодавства. 

ДОВЕСТИ ЦЕ ДУЖЕ ЛЕГКО, ОСКІЛЬКИ: 

1. Згідно пункту 5 статті 6, а також положень статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (надалі – Закон), комунальні підприємства, що належать громаді міста Кременчука, визнаються розпорядниками публічної інформації, оскільки: 
- фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету, використовують бюджетні кошти (пункт 2 частина 1 статті 13 Закону); 
- володіють інформацією, що становить суспільний інтерес (пункт 4 статті 1 Закону), оскільки робота комунальних підприємств направлена на задоволення суспільних потреб громади міста Кременчука. 

2. Відповідно до статті 10-1 Закону для органів місцевого самоврядування передбачено публічну інформацію у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України, а саме: постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 2015 року.

Пунктом 5 Положення, яке затверджене вказаною постановою Кабміну, передбачено можливість здійснювати оприлюднення наборів даних, які не включені до переліку, якщо інше не передбачено Законом України “Про доступ до публічної інформації”, у разі високого суспільного інтересу до таких даних (високої частоти їх запитування; за результатами опитування громадської думки; наявності інших обставин).

До вказаного переліку публічних даних можуть й мають бути включена інформація про рух коштів по казначейським /банківським рахункам підприємств комунальної власності територіальної громади міста Кременчука та їх дочірніх підприємств у вигляді сканкопій відповідних документів (договори з додатками, додаткові угоди, рахунки-фактури, платіжні доручення, акти прийому-передачі, акти виконаних робіт), які будуть супроводжувати загальну інформацію про рух коштів. 

3. Пропозиція про оприлюднення суспільно значущої публічної інформації через мережу Фейсбук відповідає абзацу 6 пункту 1 частини першої статті 5 Закону, де вказано, що систематичне та оперативне оприлюднення інформації може здійснюватись будь-яким іншим способом, який відмінний від тих, що зазначені у абзацах 1-5 (в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах).

Андрій Михайленко, кременчуцький представник політичної партії "НАЦІОНАЛЬНИЙ КОРПУС"


P.S. Якщо що, то я скористався розділом "Блоги" на сайті "Програма Плюс" на загальних підставах як рядовий користувач

 

 

 

 

 

 

 

Поділитися з друзями

Коментарі

Для того, щоб залишити коментар, вам необхідно авторизуватись